عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

علت بوجود آمدن خط رویش عروسکی

چرا خط رویش بیشتر افرادی که کاشت مو انجام داده ­اند بصورت مصنوعی و یا به اصطلاح عروسکی یا مسواکی است؟

کاشت مو با خط رویش طبیعی چگونه است؟

پاسخ :

برای پاسخ به این سوال ابتدا باید به تفاوت­هایی که  بین سَری که عمل پیوند مو و یا همان کاشت موی طبیعی روی آن انجام شده و یک سَر طبیعی با موهایی پُرپُشت اشاره کرد.

۱- جنس موها و گِرَفت­های کاشته شده در خط رویش(Hairline)

نحوه رویش مو بر روی یک سَر طبیعی بدین شکل است که گرفت­های کُرکی شکل و نازک که گِرَفت نوع یک نامیده می­شوند، خط رویش را تشکیل داده و هرچه از ناحیه خط رویشHairline)) به سمت فَرق سَر (Vertex) برویم معمولا جنس موها ضخیم­تر شده و نوع گِرَفت­ها بالاتر می­رود. حال آنکه در بیشتر موارد در هنگام کاشت مو به این نکته دقت نمی­شود و بجای آنکه برای کاشتِ خط رویش، از گرفت­های نوع یک و یا کُرکی شکل استفاده شود، تا خط رویش کاملا طبیعی به نظر برسد، از گرفت­های نوع ۳ ویا حتی ۴ استفاده می­شود، که این گرفت ها بیشتر مناسب کاشت فَرق سر و یا ناحیه ­هایی بجز خط رویش هستند. دلیل این اتفاق می­تواند عدم توجه به جزئیات توسط تیم پزشکی و تکنسین­ ها، عدم استفاده از نیروی متخصص برای جداسازی گِرَفت­ها، عدم انتخاب روش مناسب کاشت و … می­باشد.

۲- شکاف­ها و حفره ­هایی که تار موها از آن روئیده­اند

شکاف­هایی که بصورت طبیعی روی سَر هستند بسیار ظریف بوده به طوریکه مشخص نیستند، حال آنکه در پروسه کاشت مو، برای قرار دادن موها در پوست سر باید شکاف­هایی را در سَر ایجاد کرد که اگر این شکاف­ها به اندازه کافی ظریف و کوچک نباشند نتیجه کاشت، کاملا عروسکی خواهد بود.

۳- تفاوت تراکم موها

هرچقدر که تراکم موهای کاشته شده بیشتر باشد، سَر کاشته شده طبیعی ­تر به نظر رسیده و پوست سر (کَفِ سَر) کمتر دیده خواهد شد. برای ایجاد تراکم بالا در درجه اول، شخص باید از بانک موی خوبی برخوردار باشد و همچنین برای استفاده بهینه و مفید از بانک مو، باید شکاف­های بیشتر و دقیقتر و ظریف­تری در پوست سر ایجاد شود. برای ایجاد شکاف­های بیشتر در واحد سطح، باید از تیغ­ها و ابزارهای دقیق­تر و ظریف­تری استفاده کرد. به عنوان مثال با استفاده از ابزارها و تیغ­های معمولی، می­توان ۱۰ عدد شکاف در یک دایره به شعاع واحد ایجاد کرد در صورتیکه با استفاده از تیغ­های ظریف­تر می­توان تا ۵۰ عدد شکاف ایجاد کرد.

حتما بخوانید : متخصص کاشت مو کیست ؟

رفرنس


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۴۶:۲۸ توسط:netware موضوع: نظرات (0)