عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

تاریخچه هیوندای النترا

اولین نسل هیوندای النترا در سال 1990 به عنوان سدان میان رده معرفی شد. این مدل نیز مانند مدل های آن زمان هیوندای دارای موتور 4 سیلندر میتسوبیشی بود. سری اول این محصول به ایران هم آمد که نسبتا موفق ظاهر شد.

در سال 1993 در اواخر عمر سری اول النترا، اولین بروز رسانی این خودرو انجام شد و ظاهر آن به خودرو های هیوندای شبیه تر شد.

نسل دوم النترا در سال 1995 به بازار عرضه شد، در این نسل ظاهر خودرو به شکل قوس دار طراحی شد.

بزرگترین تغییر نسل دوم در قسمت پیشرانه آن بود که از موتوری توسعه یافته که توسط خود هیوندای طراحی شده بود استفاده شد و این محصول در برخی کشورها به نام آوانته به فروش رسید.

این نسل نیز در سال 1998 به روز رسانی شد که هرگز به ایران راه پیدا نکرد.

جهشی بزرگ در نسل سوم برای النترا رخ داد؛ چرا که علاوه بر بهبود کیفیت، از پیشرانه ای به مراتب قوی تر در این خودرو استفاده شد. ایمنی النترا در این سری بسیار بهتر بود و در محصولات به فروش رسیده در امریکا از ایربگ های استاندارد استفاده می شد.

در سال 2003 این سری نیز دستخوش تغییر قرار گرفت و ظاهری به مراتب بهتر پیدا کرد. این مدل تحت نام آوانته به ایران هم آمد و با خودروهایی چون زانتیا و مزدا 323 به رقابت پرداخت.

هیوندای در چهارمین نسل از این خودرو با تغییر ظاهری و با کاهش جزئی طول سعی کرد تا به یک خودروی شهری کوچک تبدیل شود. این خودرو در کنار کیفیت وایمنی بالایی که داشت با دو نوع پیشرانه 4 سیلندر به بازار معرفی شد.

بیشتربخوانید :

لوازم یدکی هیوندای
هیوندای توسان
شروع رشد:

نسل 5 (2010) انقلابی ترین نسل النترا بود، در این نسل بر خلافه نسل قبل هیوندای افزایش طول داده بود و با الگو برداری از سوناتا و بکار گیری انحنا های خاص و چراغ های عقب و جلوی زیبا، خودرویی بسیار موفق را راهی بازارفروش کرده بود.

همچنین این خودرو از سیستم پیشرانه کاملاً جدیدی بهره می برد.

در سال 2013 النترا به روز رسانی شد و اضافه شدن LED در چراغ ها ظاهری امروزی تر به این خودرو داد.

همچنین در این سال برای اولین بار مدل 2 در النترا که از پیشرانه 2 لیتری و جعبه دنده 6 سرعته بهره می برد معرفی شد که با استقبال چندانی رو با رو نشد.

در نسل 6 (2015) نیز ابعاد و کیفیت النترا بر پایه نسل قبل خود افزایش یافت.

در سال 2019 فیس لیفت جذاب النترا نسل 6 معرفی گردید که در آن با کشیده تر شدن چراغ های جلو و عقب و نیز پیوند خوردن چراغ جلو با جلوپنجره فرم دماغه و عقب این خودرو به کل تغییر کرد.

هیوندای به تازگی نسل جدید این خودرو را معرفی کرده است که تغییرات چشم گیری نیز کرده است.

چراغ های عقب و دماغه در این سری بیشتر به خودروهای اسپرت نزدیک است؛ از دیگر نکات النترا جدید پیشرانه بروز شده الکتریکی و کابین فوق مدرن آن می باشد.

منبع : فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۰۸:۰۵ توسط:netware موضوع: نظرات (0)