عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

سولفات های مس ماده ای چند منظوره و پرکاربرد

سولفات مس، از سولفات های بسیار مهم که زندگی مدرن بدون آن امکان پذیر نمی باشد. سولفات مس توسط آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) به عنوان یک ماده با استفاده عمومی طبقه بندی می شود. با مراجعه به سایت  شرکت آترین فرازان آوین از قیمت سولفات مس و نحوه بسته بندی فروش سولفات مس می توانید آگاهی یابید. کاربرد سولفات مس در صنعت کشاورزی، قارچ کش است که برای کنترل بیماری های باکتریایی و قارچی محصولات میوه، سبزیجات و آجیل استفاده می شود.

برخی از بیماری هایی که توسط این قارچ کش کنترل می شود شامل کپک، لکه های برگ، تاول ها هستند. سولفات مس در آب بسیار محلول است و به همین دلیل توزیع آن در محیط بسیار آسان است. در خاکهای اسیدی، چسبندگی کمتری ایجاد می کند و پخش آن را راحت می کند. همچنین از این سولفات ها به عنوان یک علف کش در سیستم های آبیاری و تصفیه آب شهری استفاده می شود و برای دفع و کشتن حلزونها مورد استفاده نیز قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید :

پرمنگنات پتاسیم
پروپیلن گلیکول
سایر مصارف این سولفات ها،در تولید رنگ‌های آبی و سبز، در رنگرزی پارچه‌های نخی و ابریشمی و معادن، آبکاری، ساخت مرکب برای ورق‌های حلبی، رنگ مو، تولید سموم قارچ کش و باکتری کش، حفاظت چوب، رنگرزی چرم، باطری سازی، از بین بردن خزه در استخرها، مکمل غذای دام و طیور، تولید شعله سبز در مواد آتش بازی مورد استفاده است. این ماده اغلب با وجود سمیت (سولفات مس فقط در اثر قرار گرفتن در معرض دهان نسبتاً سمی است) برای رشد کریستال ها در مدارس و آزمایش های آبکاری مس استفاده می شود. سولفات مس هم چنین  برای آزمایش خون برای کم خونی استفاده می شود. خون با ریختن آن به درون محلول سولفات مس با وزن مخصوص شناخته شده آزمایش می شود.

منبع : https://www.jahanshimi.com/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۵۱:۲۸ توسط:netware موضوع: نظرات (0)