عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

انواع آب‌کاری طلا

برای آب‌کاری طلا ۴ روش وجود دارد که در این مقاله از طلا فروشی آنلاین کیش طلا هر کدام را برایتان توضیح داده‌ایم:

– آبکاری طلا تزئینی (سیانیدی): آبکاری تزئینی یکی از رایج‌ترین روش‌های آبکاری است که علاوه‌بر صنعت جواهرات برای آبکاری وسایل خانگی و تزیینی نیز استفاده می‌شود. در آبکاری تزئینی زیورآلات‌طلا از روکشی با ضخامت حدود ۰.۷۵ تا ۲.۵ میکرون استفاده می‌شود. این در حالی‌است‌که ضخامت روکش طلای وسایل زینتی بین ۰.۵ تا ۳ میکرون است. آبکاری‌طلا تزئینی بسیار پرطرفدار است زیرا رنگ‌های متنوعی همچون زرد، سبز، سفید، رزگلد، شامپاین، صورتی و قرمز دارد. در آبکاری طلای تزیینی، فلزاتی که جنسشان از طلا نیست را روکش نیکل می‌‌کنند تا براق، درخشان و شفاف بمانند.

بیشتر بخوانید:

طلای کم اجرت
طلا 18 عیار

– آبکاری طلا آلیاژی: از دیگر روش‌های رایج در آبکاری طلا است و باعث می‌شود تا فلزات در برابر خوردگی و سایش بسیار مقاوم شوند. این روش آبکاری دوام بسیار بالایی دارد و از آن بیشتر در صنعت دندانپزشکی، پزشکی، هواپیمایی و مصارف صنعتی استفاده می‌شود. در اصطلاح تخصصی به این روش، لحیم کاری یا جوشکاری می‌گویند.

– آبکاری طلا اسیدی: این روش باعث ایجاد ثبات رنگ قابل‌توجهی در به فلزات می‌شود. البته سختی و ثبات رنگ آن با نوع و میزان ترکیبات داخل وان آبکاری رابطه ی مستقیم دارد. روش اسیدی مانند آبکاری‌طلا تزیینی رنگ‌های مختلفی دارد که رنگ‌های بنفش، زرد، پرتقالی و سبز آن بسیار پرطرفدار است.

– آبکاری طلا سولفیتی: چیزی که این آب‌کاری را از دیگر شیوه‎‌های آبکاری متمایز می ‌کند ضخامت زیاد آن است. در این روش در هر دقیقه ضخامت ۸ میکرونی روی فلز روکش می‌شود. درخشش و ظریف‌کاری در این روش زیاد است و باعث می‌شود که فلز بسیار زیبا و درخشان دیده شود.

منبع : کیش طلا


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۷:۵۱ توسط:netware موضوع: نظرات (0)