عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

عمل‌های لاغری جدید چگونه انجام می شوند؟

حتماً با افرادی برخورد کرده‌اید که سال‌ها است در حال گرفتن رژیم‌های غذایی گوناگون هستند، اما تغییر چندانی در وضعیت آن‌ها مشاهده نمی‌شود. منظور ما به‌ویژه آن دسته از کسانی است که اضافه‌وزن قابل‌توجهی دارند، اما علی‌رغم کوشش‌های بسیار برای کاهش وزن، به نظر می‌رسد که در این راه ناکام مانده‌اند.یک‌راه حل بسیار مناسب برای چنین افرادی، استفاده از عمل‌های جراحی لاغری است.

عمل جراحی لاغری، یک‌راه اصولی برای درمان چاقی به شمار می‌آید و درواقع با ایجاد تغییر در شیوه گوارش غذا و کاهش میزان جذب مواد غذایی و کنترل دقیق میزان کالری دریافتی فرد با کاهش حجم معده او، باعث کاهش وزن قابل‌توجه و بدون بازگشت خواهد شد که نتیجه آن بازگرداندن سلامتی به افراد و جلوگیری از بروز بیماری‌های مرتبط با چاقی است.انواع عمل‌های لاغری جدید شامل: روش اسلیو معده ، بای پس معده، بالون معده و قرار دادن حلقه قابل تنظیم در معده می‌باشد؛ که در ادامه به بررسی بیشتر این روش‌ها می‌پردازیم.

اسلیو معده

یک عمل های لاغری جدیداین متد، یک شیوه قابل‌اعتماد برای کاهش وزن به میزان قابل‌توجه است. در این روش با کمک متدهای جراحی حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد از حجم معده را از بدن خارج می‌کنند، درنتیجه حجم معده به مقدار زیادی کم شده و فرد بعد از خوردن مقدار کمی غذا احساس سیری می‌کند؛ به‌این‌ترتیب در عرض چند ماه شاهد کاهش وزن زیادی خواهد بود.افراد با شاخص توده بدنی بسیار بالا، یعنی بیش از ۴۰ و یا کسانی که بیش از ۴۵ کیلوگرم اضافه‌وزن دارند و نیز افرادی که مدت‌ها است که رژیم‌های لاغری را دنبال کرده‌اند اما نتیجه‌ای نگرفته‌اند، کاندید انجام این شیوه درمانی هستند.

بای پس معده

پیش‌تر گفتیم که روش‌های جراحی لاغری بر دوپایه استوار هستند که شامل کاهش حجم معده و کاهش جذب مواد غذایی است؛ روش بای پس معده، هر دو نتیجه را باهم خواهد داشت؛ یعنی با انجام این متد هم‌حجم معده بیمار به مقدار قابل‌توجهی کاهش پیدا می‌کند، درنتیجه او بعد از خوردن غذا، به‌زودی احساس سیری کرده و پرخوری نمی‌کند و هم میزان جذب مواد غذایی توسط روده کاهش می‌یابد.در این روش، ابتدا با استفاده از متدهای جراحی، بخشی از معده برداشته می‌شود و سپس قسمتی از روده به ادامه معده متصل خواهد شد.

بیشتر بخوانید :

متخصص جراحی لاغری کیست ؟
محاسبه شاخص توده بدنی اینترنتی
حلقه گذاشتن در معده یا باندینگ معده

در این شیوه، با قرار دادن یک حلقه سیلیکونی قابل تنظیم، در بخش ابتدایی معده، حجم معده برای دریافت مواد غذایی کاهش پیدا می‌کند، عمر این روش دو سال است یعنی به فرد دو سال مهلت داده می‌شود تا عادات تغذیه‌ای خود را کنترل کند.مزیت این روش نسبت به سایر روش‌های جراحی لاغری، این است که بخشی از معده برداشته نمی‌شود و کمترین دست‌کاری را بر روی دستگاه گوارش داریم؛

بالون گذاشتن در معده

در این روش یک کیسه از جنس سیلیکون، به نام بالون که از محلول نمکی سالین پرشده است، با روش‌های جراحی در داخل معده افراد قرار می‌گیرد. به‌این‌ترتیب بخش زیادی از معده اشغال‌شده و فرد زودتر احساس سیری خواهند کرد.عمر این متد در حدود ۶ ماه است و برای آن دسته از بیمارانی کاربرد دارد که مبتلابه چاقی بیش‌ازحد هستند و بدن آن‌ها به رژیم‌های لاغری پاسخ نمی‌دهد و یا ازنظر روانی قادر به پایبندی به این رژیم‌ها نیستند.

منبع : مجله لاغری و تناسب اندام


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۵۷:۵۸ توسط:netware موضوع: نظرات (0)