عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

عمل لاغری محدود کننده چه نوع عملی است؟

جراحی لاغری با روش حلقه قابل تنظیم چیست؟

در میان تمام روش های جراحی لاغری، استفاده از حلقه قابل تنظیم می تواند یک راهکار موثر باشد. حلقه قابل تنظیم در اصل یک بند یا حلقه است که در قسمت بالای معده قرار می گیرد. این بند کیسه حلقه کوچکی در بالای معده به وجود می آورد،  قسمت دیگر معده نیز در زیر این حلقه قرار می گیرد.

باید بگوییم روش عمل لاغری حلقه قابل تنظیم، یکی از روش های کم تهاجم می باشد. می توان برای انجام این روش جراحی چاقی، از لاپاراسکوپی استفاده کرد. بیمارانی که زیر نظر متخصص جراحی لاغری، اقدام به استفاده از حلقه قابل تنظیم نموده اند، موفق شده اند در زمان کوتاهی با کاهش وزن مواجه شوند.  

آیا روش های عمل لاغری کم تهاجم وجود دارند؟

می دانیم که اصولا روش های جراحی تهاجمی هستند. اما جراحی های کم تهاجمی نیز وجود دارند، که برای بسیاری از بیماران مناسب می باشند. جراحی بای پس یکی از روش های جراحی کم تهاجم است، که به صورت لاپاراسکوپی انجام می شود.

در این روش بخشی از روده کنار گذاشته شده و باقیمانده آن نیز به معده متصل می شود. از این رو لازم است در جراحی بای پس بخشی از روده بریده شود. اما باقی مانده آن را به معده متصل می کنند. این عمل لاغری، منجر می شود تا مسیر غذا از روده تغییر کند. افرادی که جراحی بای پس انجام می دهند، نسبت به بیماران دیگر سریع تر با کاهش وزن مواجه می شوند.

بیشتر بخوانید : محاسبه bmi

جراحی با لیزر چقدر در کاهش وزن موثر است؟

لیپوماتیک یکی از بهترین و جدیدترین روش های جراحی لاغری به شمار می رود، که در دنیا موفق شده است طرفداران زیادی به دست آورد. این روش درمانی بر روی افراد چاق تاثیر زیادی گذاشته است. به گونه ای که بیمار پس از مدت کوتاهی موفق شده است به لاغری دست یابد. حتی به صراحت می توانیم به این مسئله اشاره کنیم، که بیمارانی که عمل لاغری با لیزر انجام داده اند، در اولین جلسه تغییر را در بدن خود احساس کرده اند.

در این روش جراحی قسمتی از بدن که چربی بیشتری در آن قسمت تجمع یافته است، تعیین شده و درمان می شود. لازم است ابتدا محل مورد نظر تعیین شود، پس از آن با ابزاری که نوک تیزی دارد و لیزر در ان قسمت است، به بدن بیمار وارد می شود. این ابزار در بدن ارتعاش ایجاد کرده و منجر می شود که غشای سلولی حذف شود.

عمل های لاغری محدود کننده چه نوع عمل هایی می باشند؟

تکنیک های محدود کننده روش های موثر دیگری برای کاهش وزن به شمار می روند. در این روش های عمل لاغری پزشک می تواند قسمتی از دستگاه گوارش را از بین ببرد. که این جراحی منجر می شود تا میزان غذای هضم شده در بدن فرد کم شده و احتمال ذخیره شدن آن نیز کاهش یابد.

 

منبع : https://www.dr-abdo.ir/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۵۰:۰۳ توسط:netware موضوع: نظرات (0)