عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

طلای سبک را چگونه تشخیص دهیم؟

طلای سبک در میان افراد جوان و پیر بسیار محبوب شده‌است. یکی از دلایل محبوبیت طلای سبک، وزن پایین آن است. این سبکی وزن باعث استفاده راحت‌تر از آن به‌صورت روزمره و حتی در مراسم‌ها و مهمانی‌های ویژه می‌شود.

طلای کم وزن ترکیبی از سبک‌های مدرن و کلاسیک است. این ویژگی طلای کم وزن را برای استفاده با انواع استایل‌ها مناسب کرده است. این ترکیب همچنین باعث استفاده راحت‌تر از آن برای افراد سخت‌پسند شده‌است. هزینه پایین طلای کم وزن، به افراد قدرت خرید بالا‌تری می‌دهد. تنوع بالای این نوع از جواهرات امکان ترکیب قطعات یک سرویس طلا با سرویس دیگر را فراهم می‌کند. در ادامه با طلا فروشی انلاین کیش طلا همراه باشید تا با راه های تشخیص طلای ارزان آشنا شوید.

شناسایی طلای سبک

در تشخیص طلای سبک از انواع دیگر طلا، موارد متعددی باید بررسی شود.

وزن طلا

بررسی وزن، یک نحوه تشخیص طلای سبک است. برای مثال یک قطعه دست‌بند از جنس طلای کم وزن نسبت‌به دست‌بندی با حجم مشابه از جنس طلای سنگین، وزن بسیار پایین‌تری دارد. دلیل این امر، توخالی بودن قطعات طلای کم وزن است. با‌این‌وجود، جواهرات تقلبی با روکش طلا نیز از وزن بسیار کم‌تری نسبت‌به طلای سنگین برخوردار هستند.

قیمت طلای سبک

طلای کم وزن به‌دلیل تو‌خالی بودن نسبت‌به قطعه‌ای طلای تو‌پر با حجم یکسان، ارزان‌تر است. با‌این وجود، اطلاع از قیمت روز طلا بسیار مهم است.

رنگ

هنگام خرید طلای سبک، توجه به رنگ آن بسیار مهم است. رنگ طلای کم وزن با طلای سنگین هیچ تفاوتی ندارد. در برخی موارد، قطعاتی از جنس پلاستیک یا مواد دیگر را با روکش طلایی رنگ می‌پوشانند. این جواهرات معمولاً بسیار کم‌وزن و تشخیص تفاوت آن‌ها با طلای سبک کمی دشوار است.

ظرافت طلای سبک

در خرید طلای سبک، تنها وزن آن مطرح نیست. این نوع از طلا علاوه‌بر سبک بودن، بسیار ظریف است. معمولاً قطعات طلای سنگین با ظرافت کم‌تری ساخته شده‌اند. یکی دیگر از تفاوت‌های میان طلای کم وزن و سنگین، در ظرافت به‌کار رفته در ساخت طلای کم وزن است. این نوع از طلا معمولاً مینیمال و ساده‌تر است.

مقاومت طلا

یک نحوه تشخیص طلای سبک، بررسی مقاومت آن است. در ساخت قطعات طلای سنگین میزان بیشتری از طلا استفاده شده‌است. به‌همین دلیل مقاومت بالاتری در برابر تورفتگی یا خم‌شدن دارد.

طلای سبک مقاومت پایین‌تری دارد و راحت‌تر از طلای سنگین خم می‌شود. برای مثال: یک دست‌بند با حجم بالا و ساخته شده از طلای سبک، اگر تحت ضربه قرار گیرد یا به‌خوبی مراقبت نشود؛ دچار آسیب و تورفتگی می‌شود.

طلای زرد

طلای زرد مورد استفاده در ساخت طلای سبک غالباً با آلیاژی دیگر مخلوط می‌شود. ترکیب فلزات دیگر با طلا باعث دوام بالا‌تر طلای سبک می‌شود. میزان این فلزات در کیفیت طلای سبک موثر است. در طلای ۱۸ عیار، ۲۵ درصد آلیاژ به‌کار رفته است. بنابراین هنگام خرید طلای سبک، باید به عیار آن توجه ویژه کرد. عیار طلای کم وزن نباید از ۱۸ پایین‌تر باشد.

طلای سفید

یکی از فلزات مورد استفاده در ساخت طلای کم وزن، طلای سفید است. این نوع از طلا، ترکیبی از آلیاژ‌های سفید رنگ با طلای زرد است. برای تشخیص طلای سفید سبک، باید به سطح آن توجه کرد. فلز نقره گاهی به‌عنوان طلای سفید فروخته می‌شود.

بیشتر بخوانید 

بهترین زمان خرید طلا
گوشواره طلا


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۸:۳۸ توسط:netware موضوع: نظرات (0)