عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

راز محبوبیت سوناتا هیبرید نسبت به همکلاسهای دیگر

شرکت هیوندای در مدل ۲۰۱۸ از سدان پرطرفدار سوناتا، با تجهیزات بیشتر، قیمت کمتری ارائه می‌دهند.  در این مطلب از استار پارتس نمایدنگی فروش قطعات کیا و هیوندای  به بررسی هیوندای سوناتا ۲۰۱۸ نسخه‌ی لیمیتد با پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوشارژ می‌پردازیم

بدون شک سوناتای جدید در کلاس سدان‌های متوسط بهترین گزینه‌ی موجود نیست؛ ولی این خودروی پرطرفدار، به دلیل داشتن تجهیزات رفاهی و ایمنی فراوان در کنار قیمت مناسب (به‌خصوص در نسخه‌های لیمیتد و اسپرت) سدان وسوسه‌کننده‌ای است. با در نظر گرفتن ارتقای فنی و سواری بهتر مدل ۲۰۱۸ به همراه نسخه‌های متنوع با قیمت‌های مختلف، سوناتا هنوز هم بازار در این کلاس، حضور پررنگی خواهد داشت

پیشرانه و عملکرد فنی؛ بهتر ولی پایین‌تر از رقبا

با اینکه مدل ۲۰۱۸ سوناتا تغییرات زیادی داشته است، اما هنوز هم پیشرانه‌ی استاندارد ۲.۴ لیتری با قدرت ۱۸۵ اسب بخار، جوابگوی نیازهای بسیاری از مشتریان خواهد بود. پیشرانه‌ی چهار سیلندر توربوشارژ ۲ لیتری با قدرت ۲۴۵ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر دیگر گزینه‌ی موجود است که به لطف جعبه‌دنده‌ی هشت سرعته خودکار جدید، عملکردی مانند پیشرانه‌ی V6 ولی بدون حجم بالای آن، در اختیار قرار می‌دهد.

مدل جدید ۲ لیتری در مقایسه با مدل ۲۰۱۵ سوناتا اسپرت، عملکرد فنی قابل توجهی به نمایش می‌گذارد؛ در تست شتاب، در زمان ۷.۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که حدود یک ثانیه از مدل ۲۰۱۵ با زمان ۸ ثانیه در تست صفر تا ۱۰۰، سریع‌تر است. با این‌حال سوناتای جدید در برابر رقبای اصلی خود در تست سرعت صفر تا ۱۰۰، هیچ حرفی برای گفتن ندارد. به عنوان مثال هوندا آکورد مدل ۲ لیتری ۲۰۱۸ نسخه‌ی تورینگ همانند مدل ۲۰۱۷ سدان شورولت مالیبو نسخه‌ی پریمیر، در زمان ۵.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد

وناتا در تست درگ ۴۰۰ متر نیز با زمان ۱۵.۳ ثانیه و حداکثر سرعت ۱۵۱ کیلومتر بر ساعت پایین‌تر از رقبا قرار می‌گیرد. آکورد و مالیبو در زمان ۱۴.۳ ثانیه و با حداکثر سرعت‌های به ترتیب، ۱۵۹.۸ و ۱۵۹.۹ کیلومتر بر ساعت مسیر مستقیم ۴۰۰ متری را طی کردند.

بیشتر بخوانید :

هیوندای توسان
هیوندای النترا
جهیزات رفاهی و ایمنی؛ بهتر و بیشتر با قیمت کمتر

همانطور که ذکر شد، سوناتای ۲ لیتری در مقایسه با رقبای قدرتمند خود، سرعت و شتاب کمتری در اختیار راننده قرار می‌دهد؛ اما سوناتا در بخش قیمت کاملا مصمم در میدان رقابت باقی می‌ماند. گران‌ترین نسخه‌ی سوناتا، مدل ۲ لیتری لیمیتد بوده که با تجهیزات استاندارد بسیاری همراه شده است و خبری از انواع پکیج آپشن گران‌قیمت نیست. تجهیزات ایمنی استاندارد این مدل شامل سنسورهای پارک عقب، سیستم ترمز اضطراری خودکار با قابلیت شناسایی عابر پیاده، سیستم هشداردهنده‌ی نقطه‌ی کور راننده، سیستم هشداردهنده‌ی ترافیک در عقب، سیستم کمکی تعویض لاین و هشداردهنده‌ی انحراف از لاین و سیستم کمکی ترمزگیری است

مصرف سوخت؛ بهتر و شاید بهترین

جعبه‌دنده‌ی هشت سرعته‌ی خودکار جدید عملکرد روان و هماهنگی دارد که با قرار گرفتن در کنار سیستم فرمان بهینه‌سازی شده، سوناتا کاملاً گوش به فرمان شده است. تیم مهندسی هیوندای برای خریدارانی که به دنبال حداقل مصرف سوخت هستند، مدل سوناتا اکو را در نظر گرفته‌اند.

این مدل که حداکثر ۱۷۸ اسب بخار قدرت تولید می‌کند به‌طور میانگین در شهر ۸.۴ در بزرگراه ۶.۳ و به‌صورت ترکیبی ۷.۶ لیتر سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف دارد. بر اساس آمار رسمی ارائه شده توسط آژانس حفاظت از محیط زیست ایالا متحده، مدل ۲ لیتری سوناتا ۲۰۱۸ در شهر ۱۰.۲ در بزرگراه ۷.۳ و به‌صورت ترکیبی ۹ لیتر سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند.

منبع : استارپارت


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۵۹:۳۸ توسط:netware موضوع: نظرات (0)