عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

در مورد نگهداری از ساعت طلا چه می دانید؟

چگونه از ساعت طلا نگهداری کنیم؟

ساعت طلا یکی از جواهرات و اکسسوری‌های محبوب از زمان پیشرفت بشر تا به الان بوده است. اما در قدیم تعداد کسانی که می‌توانستند از ساعت از جنس طلا برخوردار باشند، بسیار کم بود. به‌طوری‌که فقط خانواده‌های اشرافی و ثروت‌مند قادر به تهیه آن بودند. با گذشت زمان، روز به روز علاقه برای داشتن این ساعت‌ها بیشتر شد تا حدودی که کمپانی‌های سازنده ساعت شروع به ساخت آنها کردند. در ادامه این مقاله با فروشگاه انلاین طلا و جواهر کیش طلا همراه باشید تا با نگهداری ساعت طلا بیشتر آشنا شوید.

دسته‌بندی ساعت‌های طلا

ساعت‌های طلا را می‌توان در سه دسته تقسیم‌بندی کرد. ساعت طلای جامد، ساعت با روکش طلا و ساعت رزگلد. این سه دسته اصلی‌ترین و به‌عبارتی تنها ساعت‌های طلای موجود در بازار هستند که ساعت‌سازی‌ها تولید می‌کنند. احتمالا بیشترین خطا مربوط به وقتی می‌شود که نتوانید تشخیص دهید کدام طلای جامد است و کدام روکش طلا.

ساعت با روکش طلا، یکی از اصلی‌ترین و محبوب‌ترین ساعت‌های طلای مورد استفاده است. اما این ساعت‌ها از طلا اصل نیستند. در اصل این ساعت‌ها در پایه خود یکی از فلزهای مس یا نقره دارند یا حتی ممکن است آلیاژی از فلزهای مقرون به‌صرفه‌تر از طلا داشته باشند. اما روی این پایه ها یک لایه طلای واقعی وجود دارد. بسته به سلیقه، ممکن است لایه نازک باشد یا قطور.

ساعت طلای جامد، همان ساعت طلای اصلی محسوب می‌شود. حالا در کمپانی‌های مختلف، با توجه به خواست مردم و تقاضا آنها، این ساعت‌ها را در عیارهای مختلف می‌سازند. الان بیشترین درخواست برای ساعت طلا با عیار ۱۸ است. پس بیشتر ساعت‌های طلایی که می‌بینید از طلای ۱۸ عیار هستند.

ساعت طلای رزگلد دسته بندی آخر است. تقریبا می‌توان گفت از نظر ساختاری، ساختاری شبیه به ساعت با روکش طلا دارند. آبکاری آن ساعت‌ها را با طلای رزگلد می‌کنند. طلای رزگلد هم یک طلایی است که رنگی بین صورتی و مسی دارد‌.

بیشتر بخوانید : بهترین زمان خرید طلا

تمیز کردن ساعت طلا

ساعت‌های طلا خواستار مقدار زیادی توجه و مراقبت هستند. شما هم قطعا دوست ندارید ساعتی که پول زیادی برای آن داده‌اید بخاطر کم‌توجهی شما آسیب ببیند. پس ما در ادامه قرار است نکاتی به شما ارائه کنیم که به کمک شما می‌آیند تا از ساعت برند خود مراقبت کنید. اولین نکته در مورد تمیز کردن ساعت است.

چند نکته برای نگهداری از ساعت طلا

بعد از تمیز‌کردن ساعت، باید به این نکات توجه کنید. اول آنکه ساعت از جنس طلا را نباید خیس کنید. بهترین راه برای نگهداری ساعت برند این است که از رطوبت آن را دور نگه دارید تا به آن آسیب نرسد و عملکردش مختل نشود. این یعنی از کار های زیر خودداری کنید.

با ساعت به حمام نروید و از دوش گرفتن با ساعت خودداری کنید.

با ساعت طلای خود مشغول به ظرف شستن نشوید.

از رفتن به استخر با ساعت‌های طلا به‌شدت اجتناب کنید.

ورزش کردن با ساعت طلا ممنوع.

باغبانی و قدم زیر باران با ساعت به آن آسیب می‌زند.

منبع : https://www.kishtala.com/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۲۱:۲۷ توسط:netware موضوع: نظرات (0)