عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

هیوندای ویژن و کیا اپتیما ۲۰۲۱

این مقاله از استارپارتس نمایندگی فروش قطعات کیا و هیوندای را بخوانید تا با مشخصات دو تا  خودرئ هیوندای ویژن T و کیا اپتیما 2021 اشنا شوید.

اعلام مشخصات کیا اپتیما ۲۰۲۱ به صورت رسمی

مشخصات کیا اپتیما ۲۰۲۱ که در کره جنوبی با نام K5 شناخته شده است ، منتشر شد. این خودروی کره ای با موتورهای متنوع در نیمه اول سال آینده میلادی وارد بازار خواهد شد. شرکت کیا تصاویری از طراحی ظاهری نسل جدید کیا اپتیما منتشر کرده بود،ولی اطلاعاتی در رابطه با موتورهای مورد استفاده در آن در اختیار رسانه ها قرار نگرفته بود. کیا اپتیما ۲۰۲۱، که شایعاتی به حذف نام اپتیما و عرضه آن با نام K5 در بازار جهانی داشت، با موتورهای متنوعی در کشورهای مختلف به فروش می رسد. این خودرو با موتور ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوشارژ به فروش خواهد رسید، که قادر به تولید ۱۷۸ اسب بخار قدرت است. موتور دوم، ۴ سیلندر خطی با حجم ۲.۵ لیتر تنفس طبیعی بوده که قدرتی برابر با ۱۹۱ اسب بخار در اختیار راننده قرار می دهد.

قدرتمندترین مدل کیا اپتیما ۲۰۲۱ ، اپتیما GT به یک موتور ۲.۵ لیتری توربو شارژ مجهز خواهد شد که قدرتی برابر با ۲۸۶ اسب بخار تولید می کند. انتظار می رود این موتور در سوناتا N-Line نیز مورد استفاده قرار بگیرد. سرعت این مدل در مدت زمان ۶.۶ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.

بیشتر بخوانید :

کیا ریو
هیوندای النترا
پرده‌برداری از خودروی مفهومی هیوندای ویژن T

هیوندای با شاسی‌بلند مفهومی ویژن T برای اولین بار در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس معرفی شده است.این کانسپت یک کراس اوور جمع‌وجور با قوای محرکه پلاگین هیبریدی می باشد، که از زبان طراحی جهانی کره‌ای‌ها سود برده و مهمتر اینکه تمرکز خاصی روی سبک زندگی دوستدار محیط‌ زیست دارد.

هیوندای از اشاره به جزئیات مربوط به کابین یا قوای محرکه این کانسپت خودداری کرده اما طراحی ظاهری آن اطلاعات زیادی را مخابره می‌کند. با توجه به نمای جلو و برخی زوایا و خیزهای بدنه می‌توان شباهت هایی از هیوندای توسان 2021 را در این کانسپت دید. نسخه تولیدی توسان نسبت به این کانسپت ساده‌سازی شده است و برخی عناصر طراحی ویژن T در توسان تعدیل خواهند شد.

این کانسپت طول/عرض/ارتفاع به ترتیب 4610/1938/1704 میلی‌متری داشته و فاصله بین محوری آن نیز 2804 میلی‌متر اعلام شده است.

مدیر طراحی جهانی هیوندای گفته است:

ما راه حل های خلاقانه ای را در بخش طراحی دنبال کرده و ارزش احساس را از طریق زبان طراحی محصولات خود تزریق می کنیم.

بنا به گفته هیوندای، پروفایل جانبی کانسپت ویژن T حس ادامه‌دار سرعت و حرکت روبه‌جلو را نشان می‌دهد درحالی‌که کاپوت طویل و اورهنگ ها و خط سقف کوتاه آن نشان دهنده‌ی دینامیکی آماده هستند.

از نظر بصری باید به لامپ پنهان برگرفته از کانسپت له فیل روگ اشاره کنیم که جلوه دیگری دارد. شاتر هوای پارامتریک هم یک ویژگی متفاوت است که جزو آئرودینامیک فعال این کانسپت محسوب می‌شود. وقتی خودرو توقف کرده باشد جلوپنجره بسته خواهد بود اما با حرکت خودرو هریک از سلول‌های جلوپنجره حرکت کرده و دینامیک بهتری را به ارمغان می‌آورند.

منبع : فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو استارپارتس


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۴۴:۲۶ توسط:netware موضوع: نظرات (0)