عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

طلای سبک چه طلایی است؟

به‌طور معمول، طلای کم وزن به طلا و جواهراتی گفته می‌شود که بر خلاف طراحی و ساختاری با اشکال کامل، اما با حجمی خالی از طلا تهیه می‌شود. به بیان دیگر در تمام حجم یک قطعه زیورآلات ساخته شده از طلا، از فلز طلا استفاده نشده است و در طراحی آن از فضاهای خالی یا ترکیبی از فلزات و سنگ‌های تزئینی استفاده شده است.

در این روش، یک قطعه از زیورآلات طلا بدون آن‌که آسیبی به طراحی و شکل آن وارد شود ساخته می‌شود اما وزن آن به اندازه قابل توجهی کاهش می‌یابد. در ادامه با طلا فروشی انلاین کیش طلا همراه باشید تا با این نوع از طلا بیشتر اشنا شوید.

روش‌های تولید طلای سبک

به‌طور کلی باید گفت که چهار روش اصلی زیر برای تولید انواع زیورآلات طلا و جواهر در دنیا وجود دارد:

ساخت طلا به روش ریخته‌گری
ساخت طلا به روش پرس کاری
ساخت طلا به روش الکتروفرمینگ
ساخت طلا به روش ساخت دستی یا همان روش سنتی
اما لازم به ذکر است که برای تولید انواع طلای سبک تنها از دو روش ساخت طلا به روش پرس کاری و ساخت طلا به روش الکتروفرمینگ استفاده می‌شود. بنابراین ما در این بخش از مقاله سعی داریم که به معرفی و بررسی این دو روش خاص بپردازیم.

بیشتر بخوانید :

طلای کم اجرت
بهترین زمان خرید طلا
ساخت طلا به روش پرس کاری

در حال حاضر باید گفت که درصد بیش‌تری از طلا و جواهرات ساخته شده از طلای کم وزن در صنعت طلاسازی با روش پرس کاری ساخته می‌شوند؛ در واقع به جرات می‌توان گفت که ساخت طلا و جواهرات به روش پرس کاری ارزان‌ترین را برای تولید زیورآلات این فلز گران‌قیمت می‌باشد. در این روش زیورآلات طلا معمولاً به‌صورت عمده و سری تولید می‌شوند.

ساخت طلا به روش الکتروفرمینگ

امروزه ساخت طلا به روش الکتروفرمینگ نسبت به روش ساخت طلا به روش پرس کاری، موفق‌تر بوده و دائماً در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد. در حال حاضر در تولید تولید طلا و جواهرات سبک وزن و ظریف و مجسمه‌های تزیینی ظریف و سبک از روش الکتروفرمینگ استفاده می‌شود. تنوع کار و ساخت انواع زیورآلات به این روش بسیار بالا بوده و می‌توان طرح

بسیاری را برای ساخت انواع مدل‌ها و طرح‌ها مانند انواع گوشواره، آویز، گل یا سنجاق سینه زنجیر، النگو، دستبند و…، با استفاده از این روش ساخت. همچنین ساخت زیورآلات مخصوص کودکان که بدن و لباس‌های آن‌ها تحمل جواهرات سنگین وزن را ندارد نیز می‌توانند از طلای سبک و به روش الکتروفرمینگ ساخته شوند.

علاوه بر آن می‌توان با ترکیب طلای سبک، با مواد و فلزات مدرن و کاربردی دیگر مانند تیتانیوم، پلاتین و…، علاوه بر بهینه سازی تولیدات، کاهش استفاده از منابع گران‌بها و مهم و البته کمیاب مانند فلز طلا می‌توان از آن در حوزه‌های مختلف دیگری مانند الکترونیک، پزشکی، مخابرات و…، استفاده نمود.

در واقع باید گفت که اهمیت روش الکتروفرمینگ در ساخت طلا و جواهرات سبک وزن، در این است که با این روش می‌توان انواع متنوعی از طرح‌های پیچیده و نامتعارف را با تمام جزئیات آن ساخت. ساخت و تولید طلا و جواهرات با طراحی ۳ بعدی نیز از مزایای استفاده از روش الکتروفرمینگ است.

بنابراین ساخت طلای کم وزن به روش الکتروفرمینگ با وجود هزینه بسیار بالای اقتصادی آن نسبت به ساخت طلای سبک به روش پرس کاری، بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. در واقع می‌توان گفت که روش الکتروفرمینگ تقریباً جدیدترین تکنولوژی برای تولید طلا و جواهرات سبک وزن در جهان به‌شمار می‌آید

منبع : https://www.kishtala.com/

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۱:۵۳ توسط:netware موضوع: نظرات (0)