عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

نکاتی درباره نحوه نگهداری و مراقبت از ونیر دندان

ونیر های دندان پوششی نازک و مشابه رنگ دندان هستند که به یک یا چند سطح از دندان های شما متصل میشوند. به این قطعات همرنگ دندان، روکش هم گفته میشود زیرا دندان ها را میپوشانند.

ونیرها دو نوع دارند یکی ونیر کامپوزیت دندان و دیگری ونیر پرسلن یا همان لمینت دندان. این روکش های دندان از مهمترین و پرتقاضاترین روش های دندانپزشکی زیبایی هستند که به جهت طراحی و یا اصلاح طرح لبخند و ساختن لبخندی جذاب تر مورد استفاده قرار میگیرند. استفاده از این روکش ها به هیچ عنوان جنبه درمانی ندارد و تنها برای زیبایی است.

برای اینکه بتوانید از ونیرها و روکش های دندانی خودتان بهترین استفاده را ببرید و آن ها را برای مدت طولانی سالم نگاه دارید به چند نکته زیر توجه کنید:

دندان های خود را تحت فشار قرار ندهید

ونیر دندانپزشکی میتوانند تحت فشار متوسط تا شدید ترک برداشته و یا حتی بشکنند. بنابراین از انجام هر کاری مانند جویدن ناخن ها، گاز زدن اجسامی مثل خودکار، جویدن خوراکی ها و مواد سختی مثل یخ و …. که به دندان و مشخصا روکش دندان فشار وارد کند میتواند باعث آسیب به آن ها شود.

به خودتان فرصت دهید تا به روکش دندان عادت کنید

از موقعی که کار ونیر دندان به اتمام رسید معمولا تا چند روز طول میکشد که کاملا به وجود آن ها عادت کنید. اما اگر بعد از چند روز متوجه شدید که با وجود ونیرها جویدن برایتان سخت است و یا احاسس غیر طبیعی دارید حتما به دندانپزشک زیبایی خودتان اطلاع دهید.

هر روز مسواک بزنید و نخ دندان بکشید

شاید از این مطالب هم خوشتان بیاد :

هزینه ونیر کامپوزیت

ایمپلنت دندان

ونیر دندان چیست؟

اگر بپرسید که مهمترین نکته بعد از ونیر دندان چیست که باید رعایت کنیم خواهیم گفت مسواک زدن و نخ دندان کشیدن. از این به بعد قرار است که مهترین وظیفه شما در قبال دندان ها و ونیر دندانپزشکی رعایت بهداشت دهان و دندان باشد. برای همین باید هر روز حداقل دوبار مسواک بزنیدد و همیشه نخ دندان هم استافده کنید

رفرنس : https://www.tajdentalclinic.com/

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ دی ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۵۳:۴۷ توسط:netware موضوع: نظرات (0)