عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

ارتودنسی شامل چه مواردی است؟

توضیحات دکتر درویش پور بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران در این باره :

تکه های کوچک فلزی که مستقیما به دندان متصل می شوند. آن ها معمولا از داخل توخالی هستند و دارای یک قلاب قابل باز شدن هستند.

یک سیم فلزی در وسط قطعات فلزی متصل به دندان قرار داده می شود تا تمام مهار بند های متصل به دندان های فک به هم متصل شوند و هر از گاهی این سیم محکم می شود تا دندان ها به هم نزدیک شوند.

انواع ارتودنسی

اگر می خواهید به بریس متوسل شوید یا می خواهید برای کودک خود بریس داشته باشید، در اینجا لیستی از انواع ارتودنسی آورده شده است که می توانید با توجه به شرایط و توافق با دندانپزشک انتخاب کنید که عبارت اند از:

ارتودنسی سرامیکی

مشخصه این نوع ارتودنسی این است که بریس هایی که به دندان متصل می شوند از ماده سرامیکی رنگ روشن ساخته شده اند و یا حتی رنگ دندان ها را می گیرند و سیم های مورد استفاده معمولا فلزی هستند یا از مواد خاص رنگ روشن ساخته شده اند. رنگ متمایز ارتودنسی سرامیکی آن را به یکی از انواع ارتودنسی تبدیل می کند که به راحتی روی دندان مشاهده نمی شود، اما این امر با هزینه همراه است. بریس های سرامیکی گران هستند و باید با دقت تمیز شوند تا تغییر رنگ ندهند. در اینجا لازم به ذکر است که ارتودنسی سرامیکی به حرکت سریع دندان ها نسبت به بریس های شفاف کمک می کند.

ارتودنسی داخلی

از جمله انواع ارتودنسی است که برخی ممکن است ترجیح دهند؛ زیرا کاملا در پشت دندان ها پنهان هستند، اصطلاحا ارتودنسی لینگوال یا ارتودنسی داخلی هستند. در اینجا بریس ها به قسمت داخلی دندان متصل می شوند و قابل مشاهده نیستند، همچنین سیم از پشت دندان ها از طریق این بریس ها عبور می کند؛ اما این نوع معایبی را به همراه دارد که باید قبل از فکر کردن در مورد انتخاب آن بدانید، زیرا ارتودنسی داخلی به سختی تمیز می شود و گران است و برای همه موارد مناسب نیست و اگر مناسب پرونده باشد، رسیدن به نتایج مطلوب ممکن است بیشتر طول بکشد.

ارتودنسی شفاف

این نوع از یک گچ کاملا شفاف تشکیل شده است که مخصوص دندان های بیمار طراحی شده است و هر دو هفته یکبار تعویض می شود و تقریبا سفر کامل ارتودنسی در اینجا به حدود 18-30 قالب مختلف نیاز دارد که هر چند هفته با تغییر فاصله بین دندان ها و تغییر انسداد با حرکت دندانها از جای خود، تغییر می یابد. اگرچه این نوع ارزیابی تقریبا شفاف است و مورد توجه دیگران نیست، اما ممکن است گران باشد و برای همه موارد مناسب نباشد و دستیابی به نتایج مطلوب ممکن است مدت زمان زیادی طول بکشد.

  ارتودنسی فلزی سنتی

این نوع ارتودنسی متداول ترین نوع است و بریس ها در اینجا کاملا از فلز ساخته شده اند. از بین انواع ارتودنسی، بریس های فلزی کمترین هزینه و اغلب سریع ترین و موثرترین هستند.

ارتودنسی و جراحی فک

افرادی که نیاز به جراحی فک دارند، حتما باید تحت درمان ارتودنسی ثابت و فک قرار بگیرند. سپس جراحی فک توسط متخصص جراحی فک و با تعامل با متخصص ارتودنسی صورت می گیرد. طی جراحی دستگاه ارتودنسی ثابت در دهان بیمار قرار دارد و به عنوان کمک و راهنمای جراحی فک عمل می کند. پس از جراحی فک، درمان ارتودنسی ثابت به مدت ۶ تا ۱۲ ماه ادامه می یابد تا دندانها به وضعیت ایده آل خود دست یابند؛ مانند سایر انواع درمان ارتودنسی ثابت، پس از خاتمه درمان و برداشتن دستگاه ثابت به درمان ارتودنسی نگهدارنده هم نیاز است. روند درمان این ارتودنسی بین 1 تا 1 و نیم سال طول می کشد.

رفرنس : https://www.orthoblog.ir/

 

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ دی ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۲۰:۲۴ توسط:netware موضوع: نظرات (0)