عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

زندگی پس از عمل جراحی دئودنال سوئیچ یا بای پس روده

هرچند که عمل جراحی نسبتا سنگینی پیش روی کسانی که اضافه وزن دارند خواهد بود، اما نتایج فوق‌العاده چشمگیری در انتظار این اشخاص است. پس از عمل جراحی چاقی دئودنال سوئیچ بیمار قادر خواهد بود ۷۰ تا ۸۰ درصد اضافه وزن خود را طی یک یا کمتر از دو سال از دست بدهد.

هر چند میزان کاهش وزن در این عمل زیاد است، اما برخی معایب نیز متوجه این تکنیک جراحی است. نسبت به سایر روش‌های درمان چاقی افرادی که تحت عمل جراحی بای پس روده قرار می گیرند بیشتر با سوء تغذیه یا کمبود تغذیه ای روبرو می شوند.

بیشتر بخوانید : ساسی بای پس چیست؟

جراح با حفظ اسفنکتر انتهای معده (اسفنکتر پیلور که مانع از تخلیه زودهنگام معده می شود) باعث میشود که هضم غذا برای مدت بیشتر در معده صورت بگیرد و مواد هضم شده سریعتر در طول قسمت های باقی مانده روده جذب شود. در این حالت نیز از سوء تغذیه ناشی از کاهش جذب جلوگیری خواهد شد. با این حال مطالعات نشان می دهد درصد هر چند ناچیز از سوء تغذیه در انتظار افراد جراحی شده خواهد بود.

البته با روش های مختلفی میتوان از کمبود جذب مواد غذایی پیشگیری کرد. و حتی برای دریافت مقدار کافی ویتامین ها و مواد معدنی ممکن است شخص تا آخر عمر مکمل های این مواد مغذی را دریافت کند.

در این روش بیماران بیشتر از سایر روش های جراحی قادر به خوردن غذا هستند. به این شکل که هم غذای کافی دریافت میکنند و هم وزن کم میکنند. درحالی که در روش های دیگر غذا به پایین ترن حد خود می رسد (با خوردن مقدار کمی سیر می شوند.)

اکثر بیماران در دراز مدت نتایج عمل جراحی لاغری را تجربه خواهند کرد. اما باید مراقبت های لازم پس از عمل را به خوبی در نظر بگیرند. داشتن رژیم غذایی مناسب و سالم و استفاده به موقع و منظم از مکمل ها میتواند نتیجه عمل را بهتر کند.

پس از اینکه خود را متقاعد کردید که عمل جراحی چاقی انجام دهید آنگاه نوبت به پیدا کردن جراح مناسب میرسد. جراحی که بتواند متعهد باشد و از تجربه زیادی برخوردار باشد. برای پیدا کردن جراح عجله نکنید و از میان جراحان و متخصصان چاقی بهترین را انتخاب کنید. با دنبال کردن اشخاصی که تحت عمل جراحی چاقی قرار گرفته اند نتایج عمل جراحی پزشک متخصص جراحی لاغری را مشاهده و ارزیابی کنید.

البته ذکر این نکته ضروری است که قبل از اقدام به هر عمل جراحی لاغری محاسبه شاخص توده بدنی امری ضروری است

منبع : https://www.dr-abdo.ir/

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ دی ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۱۰:۳۸ توسط:netware موضوع: نظرات (0)