عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

سیترات سدیم در صنایع غذایی

کاربرد سیترات سدیم در صنایع غذایی

تری سدیم سیترات دی هیدرات، به عنوان سدیم سیترات شناخته می شود، یک ترکیب آلی است و دارای بلورهای سفید، بی بو، طعم و مزه ترش است. به راحتی در آب، گلیسرول، الکل و سایر حلال های آلی قابل حل است. با گرم شدن بیش از حد تجزیه می شود، در هوای گرم و مرطوب به وجود می آید. در اینجا به برخی از کاربرد های سیترات سدیم در صنایع غذایی اشاره می کنیم.

کاربرد غذایی سیترات سدیم

سیترات سدیم در نوشیدنی ها به عنوان کاهش طعم ترش استفاده می شود. افزودن این محصول به مواد می تواند باعث تغییر در شیرینی محصولات شود و مقدار مصرف آن حدود 0.3٪ است. در ساخت سوربیت و بستنی از سدیم سیترات به عنوان امولسیفایر و تثبیت کننده به مقدار 0.2 تا 0.3 درصد استفاده می شود. این محصول همچنین می تواند به عنوان یک ماده جلوگیری کننده از اسیدهای چرب در لبنیات، پنیر فرآوری شده و محصولات ماهی و ماده اصلاح کننده شیرینی برای غذاها مورد استفاده قرار گیرد. سیترات سدیم همانطور که در بالا توضیح داده شد، دارای بسیاری از خواص عالی است، که این خواص آن را به یک محصول پر کاربرد تبدیل می کند. سیترات سدیم غیر سمی است، دارای خواص تنظیم کننده pH و پایداری خوبی است، بنابراین می توان از آن در صنایع غذایی استفاده کرد. سیترات سدیم به عنوان یک افزودنی غذایی استفاده می شود و در صنایع غذایی کاربرد بسیاری دارد. این ماده عمدتا به عنوان ماده طعم دهنده، یک عامل بافر، یک امولسیفایر، یک تثبیت کننده و ماده نگهدارنده استفاده می شود. علاوه بر این، سدیم سیترات با اسید سیتریک سازگار است و از آن در انواع مرباها، مکمل های غذایی و مواد طعم دهنده برای ژله، آب میوه، نوشیدنی ها، نوشیدنی های سرد، لبنیات و شیرینی استفاده می شود.

بیشتر بخوانید:

بهبود دهنده نان
پودر کاکائو
آیا سیترات سدیم برای خوردن بی خطر است؟

بله، توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) و سازمان ایمنی مواد غذایی اروپا (EFSA)، و همچنین کمیته مشترک FAO / WHO به عنوان مواد افزودنی در مواد غذایی (JECFA) تأیید شده است.طبیعی است؟نه، مرکبات سدیم سیترات مصنوعی است، اگرچه به طور طبیعی در مرکبات نیز یافت می شود.

گیاهی است؟بله، این اسید به عنوان ماده خام مورد استفاده قرار می گیرد. و فرآیند تولید آن بدون محصول حیوانی گیاهی است، بنابراین می توان آن را در مواد غذایی گیاه خواران اضافه کرد.

فاقد گلوتن است؟بله، فاقد گلوتن است و حاوی گندم، چاودار، سویا وغلات نیست، بنابراین می تواند برای افرادی که مبتلا به بیماری سلیاک هستند، استفاده شود.

نتیجه گیری

سیترات سدیم حاوی طعم ترش و شور است. این ماده غیر سمی است و در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد. در صنایع غذایی کاربرد های فراوانی دارد و به عنوان یک ماده نگهدارنده به نوشیدنی ها و مواد غذایی اضافه می شود.

رفرنس : www.jahanshimi.com


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ دی ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۴۷:۰۹ توسط:netware موضوع: نظرات (0)