عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

آشنایی با تمام مراحل ایمپلنت دندان (مرحله به مرحله)

خب بیایید در این مقاله از کلینیک دندانپزشکی جنت آباد مرحله به مرحله فرآیند کاشت ایمپلنت دندان را با هم بررسی کنیم و ببینیم که اصلا این پروسه چند مرحله است و در هر مرحله چه اتفاقی رخ میده.

اما اگر هنوز در رابطه با ایمپلنت دندان این روش جایگزینی دندان از دست رفـه آشنایی ندارید اینجا کلیک کنید.

اولین مرحله کاشت ایمپلنت دندان چیست؟

اولین مرحله در واقع مراجعه به یک متخصص کاشت ایمپلنت خوب که معمولا یا یک دندانپزشک متخصص ترمیمی و زیبایی یا جراح دهان و دندان است. این متخصص در همان ابتدا شما را به طور دقیق ارزیابی میکند و با کمک تصاویر گرفته شده با اشعه ایکس موقعیت دندان های شما و مشخصا جای خالی دندانتان را بررسی و چک میکند. اگر هنوز دندان خود را نکشیده اید، متخصص بررسی میکند که چگونه و با چه تدابیری باید دندان را کشید و سپس از کی باید اقدام به عمل جراحی کرد.

پیوند استخوان و کشیدن دندان ها

چنانچه متخصص ایمپلنت تشخیص دهد که بافت استخوان فک شما برای عمل کم است باید تحت عمل جراحی پیوند استخوان قرار بگیرید. در این عمل از خودتان و یا از استخوان شخص دیگری برای تقویت بافت استخوانی فک شما استفاده میشود. بعد از این عمل شما باید ۴ تا ۱۲ ماه صبر کنید تا بتوانید وارد مراحل ایمپلنت دندان شوید. زیرا فک شما باید کاملا ترمیم شود تا بتوانید دندان جدید بکاری

بیشتر بخوانید :

لمینت دندان
ونیر کامپوزیت
کاشت پایه ایمپلنت دندان

قرار دادن پایه ایمپلنت مهمترین مرحله کاشت ایمپلنت دندان است. پایه ایمپلنت یک پیچ کوچک فلزی و بسیار مقاوم هستش که باید وارد استخوان فک بالا یا پایین شما شده و در آن فیکس و محکم شود. این قطعه قرار است که دقیقا مشابه ریشه دندان شما عمل کند و همان اندازه محکم و با دوام باشد.

قرار دادن هیلینگ کلار

بعد از اینکه پایه، به استخوان فک جوش خورد به یکی از مراحل ایمپلنت دندان که البته مینی مرحله باید بهش گفت میرسیم. در این مرحله جراح یا متخصص ایمپلنت، یک قطعه کوچک به نام هیلینگ کلار را به پایه ایمپلنت متصل میکند.

قرار دادن اباتمنت به پایه ایمپلنت

بعد از جاگذاری بخش پایه، قرار دادن اباتمنت از مهمترین مراحل ایمپلنت دندان به حساب میاد. ما در این مرحله بعد از اینکه هیلینگ کلار را برداشتیم، یک قطعه کوچک را به پایه ایمپلنت پیچ میکنیم و بعد از تمام شدن اینکار، اگر بیش از یک جای خالی دندان داشته باشید، متخصص ایمپلنت یا جراح دندان به سراغ قرار دادن پایه و اباتمنت بعدی میرود.

قرار دادن تاج دائمی

نحوه اتصال تاج دندان به اباتمنت خیلی جالب است. ما اصولا از دو روش میتوانیم اینکار را را انجام دهیم. یکی اینکه میتوانیم از تاج های پیچی استفاده کنیم که به صورت پیچ شل و سفت شده یا به اباتمنت فیکس میشوند. از طرفی میتوانیم با کمک یک نوع سیمان مخصوص دندانپزشکی تاج دندان را به اباتمنت وصل کنیم که تا آخر به آن متصل باقی بماند. که البته متخصصان ایمپلنت توصیه میکنند از نمونه های سیمانی به جای تاج های پیچی استفاده کنیم. چون تاج های پیچی را از بعضی زوایا میتواند دید و حالت کاملا طبیعی ندارند.

.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ دی ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۰۴:۴۵ توسط:netware موضوع: نظرات (0)