عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

فواید نخ دندان : چرا باید از نخ دندان استفاده کنیم؟

نخ دندان چیست؟ چه کاربردی دارد و چرا این روزها همه توصیه میکنند که حتما باید در کنار مسواک زدن از نخ دندان هم استفاده کنیم؟ دلیل اهمیت این موضوع چیست؟ با کلینیک تخصصی دندانپزشکی ایده‌آل همراه باشید تا در این مقاله به بررسی این سوالات و همچنین برشمردن فواید نخ دندان بپردازیم.

5 فایده و میزیت نخ دندان کشیدن

برای درک بهتر کار نخ دندان در ادامه به بررسی دست کم 4 فایده ثابت شده و قابل توجه نخ دندان خواهیم پرداخت.

 1. از بروز بیماری لثه پیشگیری میکند

مهمترین علت ایجاد بیمای لثه بهداشت ضعیف دهان و دندان است. در نتیجه عدم رسیدگی به بهداشت دهان و دندان، پلاک دندان میتواند به خط لثه نفوذ کرده و باعث تحریک بافت آن میشود. اگر پلاک رشد کرده و سخت شود میتواند به زیر لثه رفته و باعث بروز بیماری های مربوط به لثه مانند جنجویت و بیماری پریودنتال شود. اما یکی از فواید نخ دندان پیشگیری از بروز این بیماری ها است. چگونه؟

بیشتر بدانید : دندانپزشکی اطفال

2. از بد بو شدن دهان جلوگیری میکند

همانطور که در ابتدا هم گفتیم، مسواک زدن نمیتواند به تنهایی تضمین کننده بهداشت دهان و دندان باشد. اما نخ دندان مکمل بسیار شایسته و قوی برای مسواک در این خصوص است. از دیگر فواید نخ دندان ، کمک به از بین بردن بوی بد دهان است. از آنجا که یکی از علل بوی بد دهان ذرات ریز مواد غذایی در داخل دهان و فعالیت باکتری ها است، اگر این ذرات از بین نروند، میتوانند بوی بدی در داخل دهان ایجاد کنند.

خوشبختانه نخ دندان به  راحتی آب خوردن این ذرات ریز را از بین برده و تا حد زیادی باعث کاهش بوی بد دهان میشود. این امر مخصوصا زمانی که تحت درمان ارتودنسی هستید بسیار مهم است زیرا با وجود دستگاه های ارتودنسی ثابت یا حتی متحرک تمیز کردن دندان ها دشوارتر است. در خصوص ایمپلنت دندان نیز همین موضوع صادق است.

(جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون ایمپلنت دندان یکی از بهترین روش های جایگزینی دندان از دست رفته به این صفحه مراجعه کنید..

3. به کنترل دیابت کمک می کند.

نخ دندان کشیدن میتواند به طور مستقیم تاثیر مثبتی روی کنترل دیابت در افراد دیابتی داشته باشد. از بین بردن ذرات ریز مواد غذایی و باکتری های بد داخل دهان باعث میشود که این باکتری ها با این وجود دیگر نمیتوانند وارد جریان خون شوند. کاهش ورود باکتری به داخل خون میتواند نقش موثری در کنترل سطح قند خون  داشته باشد.

4. می تواند خطر ابتلا به بیماری های تنفسی را کاهش دهد

باکتری ها با مصرف مواد غذایی در داخل دهان شما میتوانند به سیستم تنفسی منتقل شود. این موضوع به طور بالقوه می تواند منجر به بروز بیماری های تنفسی مانند برونشیت، عفونت های سینوسی و حتی ذات الریه شود.  اما باز هم به صورت مشابه، نخ دندان کشیدن می تواند ذرات اضافی مواد غذایی و باکتری هایی که روی آنها تولید می شود را از بین ببرد و از بروز این نوع بیماری ها جلوگیری کند.

بیشتر بدانید : لمینت دندان


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ دی ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۵۲:۳۳ توسط:netware موضوع: نظرات (0)