عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

دانستنی های ارتودنسی خفیف

ارتودنسی خفیف چیست؟

ارتودنسی خفیف برای چه کسانی مناسب است؟ حرکت دادن دندان ها در ارتودنسی خفیف برای حل مشکلاتی است که فقط تعداد کمی از افراد را درگیر می ‌کند و شدت آن پایین است؛ به طور معمول در ۶ دندان جلویی از بالا، پایین یا هر دو طرف می ‌توانند تحت درمان ارتودنسی خفیف قرار بگیرند، همچنین یکی از بهترین روش ها برای ارتودنسی های خفیف استفاده از روش درمان ارتودنسی نامریی است

ارتودنسی خفیف مناسب کدام بیماران است

این ارتودنسی برای بیماران زیر مناسب است

فاصله ناهموار بین دندان ها

شلوغ بودن دندان ها

دندان هایی که جابجا شده اند.

مرتب کردن دندان های جلویی که ظاهر زیبایی لبخند را بهبود می بخشد.

بهبود روش قرار گیری لقمه با روش ‌های ارتودنسی خفیف

برطرف کردن مشکلات دندانی خفیف

تراز کننده های شفاف یا اینویزالاین یک نوع از درمان ارتودنسی هستند که از پلاستیک های شفاف بی رنگ تهیه شده ند و باعث انتقال دندان ها به موقعیت درست خودشان می شود. به این تراز کننده ها، نگهدارنده یا ارتودنسی متحرک گفته می ‌شود،  این ارتودنسی مخصوص مشکلات خفیف تا متوسط است و می تواند ارتودنسی خفیف نام بگیرد.

ارتودنسی ثابت

ارتودنسی ثابت هم معمولا به عنوان بریس شناخته می‌ شوند. براکت فلزی و شفاف کوچک با سیم های ریزی که برای تشویق حرکت روی دندان قرار دارند، به دندان ها متصل می شوند. مانند تمام موارد در ارتودنسی، ارزیابی صحیح و انتخاب روش درمانی صحیح بسیار ضروری و مورد توجه است، یک متخصص ارتودنسی باید بتواند یک معاینه دقیق را انجام دهد و هر گونه حرکت توسط دندان را با خیال راحت و با موفقیت به پایان برساند.( حهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون ارتودنسی ثابت اینجا کلیک کنید.)

چهار عامل اصلی وجود دارد که در زمان درمان ارتودنسی خفیف برای بیماران تاثیر گذار است که عبارت اند از

سن
پیچیدگی مشکل
نوع بریس های استفاده شده
تعداد مشکلات
تمام موارد بالا مهم ترین مواردی هستند که می توانند بر زمان بهبودی بیمار تاثیرگذار باشند.

چه کسی باید درمان ارتودنسی خفیف را انجام دهد

تمام افرادی که مشکلات و پیچیدگی های دندانشان شدید نیست و در گروه خفیف تا متوسط قرار دارند، می ‌توانند از ارتودنسی خفیف برای برطرف کردن مشکل دندان را استفاده کنند.

رفرنس : http://www.orthoinfo.ir/

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ دی ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۳۰:۰۷ توسط:netware موضوع: نظرات (0)