عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

پاسخ به مهمترین سوالات دندانپزشکی در بارداری

بسیاری از خانم‌های باردار تصور می‌کنند مراجعه به کلینیک دندانپزشکی در بارداری می‌تواند برای فرزند آن‌ها خطرناک باشند. برای همین، سعی می‌کنند تمام کارهای دندانپزشکی خود را یپش از بارداری انجام دهند. و یا آن‌ها را به بعد از زایمان موکول می‌کنند. اما این تصور درست نیست. خانم‌های باردار نه تنها بهتر است قبل از اقدام به بارداری به یک دندانپزشک مراجعه کنند، که بهتر است طی دوره حاملگی نیز به طور منظم به مطب دندانپزشک خود مراجعه کنند.

چرا بهتر است قبل از بارداری به دندانپزشکی مراجعه شود؟

افراد بهتر است که هر 6 ماه یکبار به مطب دندانپزشک مراجعه کنند و تحت ارزیابی قرار بگیرند. زیرا این جلسات ارزیابی، می‌تواند نه تنها در نقش درمانی، که در نقش پیشگیری و آموزش به افراد جامعه باشند. اما چنانچه شما به عنوان یک خانم باردار مشکل خاصی مانند پوسیدگی دندان یا بیماری لثه داشته باشید، باید حتما پیش از اقدام به بارداری با مراجعه به دندانپزشک مشکل خود را حل کنید تا مشکلی برای دوره بارداری شما پیش نیاید. زیرا در دوره بارداری مسائلی را تجربه خواهید کرد که ممکن است مشکل شما را تشدید کرده و یا مساله جدیدی را برای شما به وجود بیاورد.

بیشتر بخوانید : دندانپزشکی کودکان

مسائل شایع دندانپزشکی در دوران بارداری کدامند؟

بدن مادران باردار به واسطه تغییرات هورمونی گسترده، تغییر و تحولات زیادی را از اولین لحظه بارداری تا لحظه زایمان تجربه می‌کند. برخی از این تغییرات نیز ممکن است در داخل دهان و دندان دیده شود. برای همین به خانم‌های باردار توصیه می‌شود قبل از بارداری به منظور چکاپ کلی و مدیریت مسائل دندانپزشکی به یک دندانپزشک خوب مراجعه کنند. شایع‌ترین مسائل و مشکلات مرتبط با دهان و دندان که زنان در دوران بارداری تجربه می‌کنند عبارتند از:

التهاب لثه

پوسیدگی دندان

احساس لق شدن دندان‌ها

تورم لثه

سایش و تحلیل مینای دندان

آیا در دوره بادرای می‌توان بلیچینگ دندان انجام داد؟

در طول بارداری می‌توان پروسه‌های زیبایی مانند سفید کردن دندان‌ها یا بلیچینگ در مطب را انجام داد. با این حال اغلب متخصصان ترمیمی و زیبایی توصیه می‌کنند که انجام اقدامات زیبایی دندان که غیرضروری هستند را به بعد از زایمان موکول کنید.

این موضوع به خصوص در سه ماهه سوم اهمیت بیشتری دارد و در این مدت بهتر است که به خاطر حفظ سلامتی مادر و جنین انجام هر پروسه دندانپزشکی که نیازمند مدت زمان زیادی است را به بعد از زایمان موکول کنید. زیرا برای انجام اقداماتی مانند کامپوزیت ونیر، تراش و نصب لمینت دندان، بلیچینگ و سایر روش‌های اصلاح طرح لبخند، لازم است که روی صندلی دندانپزشکی بخوابید. و خوابیدن برای یک مدت طولانی به پشت می‌تواند جریان خونرسانی به جنین را مختل کند.

جهت کسب طالاعات بیشتر پیرامون دندانپزشکی بارداری اینجا کلیک کنید.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ دی ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۱۳:۱۵ توسط:netware موضوع: نظرات (0)