عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

فواید جرم گیری دندان و تمیز کردن دندان ها توسط دندانپزشک

روشهای جرم گیری دندان و تمیز کردن دندان ممکن است در نگاه اول برای بیماران پیچیده به نظر برسد، اما همه آن ها بسیار ساده هستند. دندانپزشکان از دستگاه ها و تکنیک های خود برای پاک کردن پلاک های پشت دندان بیمار به شیوه ای کارآمد استفاده خواهند کرد. این پلاک گاهی در مناطقی ایجاد می شود که دسترسی به آنها دشوار است، حتی وقتی که بیماران به طور مرتب دندان های خود را مسواک زده و نخ دندان می کشند نیز از بین بردن این پلاک ها سخت است. به همین دلیل است که دندانپزشکان توصیه می کنند دندان ها را حداقل دو بار در سال به صورت حرفه ای تمیز کرده یا جرم گیری کنید تا از فواید جرم گیری دندان بهره مند شوید. با اینکار مراجعان و بیمارن می توانند از بروز حفره دندان، پوسیدگی دندان، بیماری لثه و .. در امان باشند.

در ادامه به بررسی تعدادی از فواید جرم گیری دندان، تمیز کردن دندان ها و حتی سفید کردن آن ها خواهیم پرداخت. اگر تا کنون با روش هایی تمیز کردن دندان مثل بلیچینگ اقدام به برق انداختن دندان های خود نکرده اید با خواندن این مقاله احتمالا ترغیب خواهید شد که اینکار را انجام دهید.

(اگر قصد بلیچینگ دندان های خود را دارید برای کسب اطلاعات بیشتر حتما به این صفحه مراجعه کنید.)

۱. پیشگیری از بیماری لثه

طبق مطالعات انجام شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا، تقریباً نیمی از آمریکایی ها دارای بیماری پریودنتال هستند که به بیماری لثه نیز معروف است. این یک بیماری قابل پیشگیری و قابل درمان است که به دلیل عدم رعایت بهداشت دهان و دندان ایجاد می شود. اگر برای جرم گیری به دندانپزشک مراجعه کنید میتوانید از بروز بیماری لثه به راحتی پیشگیری کنید.

۲. پیشگیری از ایجاد پوسیدگی دندان و حفره در آن

معاینات انجام شده در طی مراحل تمیز کردن دندان می تواند به دندانپزشکان کمک کند تا مناطقی که ممکن است نیاز به درمان داشته باشند را پیدا کنند. دندانپزشکان می توانند با استفاده از اشعه ایکس صدمات، ترک ها یا ریزش دندان را به راحتی بررسی کنند. آنها حتی ممکن است با دقت دندان را با کمک دستگاه های نوری دندانپزشکی بررسی کنند تا مطمئن شوند تمام دندان را بررسی کرده اند و هرگونه اختلال احتمالی را نیز سریعا تشخیص میدهند.

بیشتر بدانید:

ایمپلنت دندان
لمینت دندان
۳. سفید کردن دندان ها و از بین بردن لکه های مزاحم و بدریخت

به عنوان بخشی از جرم گیری و تمیز کردن دندان ها، دندانپزشکان معمولاً از یک ابزار صیقل دهنده استفاده می کنند تا لکه های مزاحم و بدرنگ روی دندان را از بین ببرند و آن ها را سفید تر کنند. این روش نه تنها باعث میشود که از شر این لکه های قهوه ای مزاحم خلاص  شوید، بلکه موجب میشود پلاک و تارتار روی سطح دندانهای بیمار سخت تر نشود. این بدان معنی است که دندانهای بیمار کمتر مستعد لکه دار شدن هستند. یعنی یکی از فواید جرم گیری دندان جلوگیری از تشکیل لکه، پلاک و تارتار روی دندان است.

4. افزایش اطلاعات دندانپزشکی

یکی از مهمترین جنبه های روش های تمیز کردن دندان، صحبت با دندانپزشک است. متخصص بهداشت دهان و دندان، دندانپزشک و حتی کادر داخل مطب می توانند اطلاعات ارزشمند درباره سلامتی دهان و دندان در اختیار مراجعان قرار دهند.

منبع : https://www.ideal.clinic/

 


برچسب: فواید جرم گیری دندان و تمیز کردن دندان ها توسط دندانپزشک،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ دی ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۵۵:۳۹ توسط:netware موضوع: نظرات (0)