عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

رنگ مدفوع نوزاد چه اطلاعاتی درباره سلامتی او به ما می‌دهد؟

سن : کودک یک ماهه تا کودک یک ساله

رنگ مدفوع نوزاد می تواند یکی از شاخص های سلامتی کودک شما باشد. کودک شما به ویژه در سال اول زندگی با تغییرات رژیم غذایی، طیف مختلفی از رنگ مدفوع را تجربه خواهد کرد. وبسایت نسخه در ادامه به بررسی رنگ های مختلف مدفوع در نوزادان و ارتباط آن ها با سلامتی شان خواهد پرداخت.

سیاه

احتمالاً اولین مدفوع یک نوزاد، سیاه رنگ و با رگه های تار مانند باشد. اولین مدفوع نوزاد در واقع مکونیوم نام دارد و حاوی مخاط، سلولهای پوستی و مایع آمنیوتیک است. مدفوع سیاه بیش از چند روز تولید نمی شود.

زرد خردلی

پس از گذر از مکونیوم، مدفوع یک نوزاد ممکن است به رنگ زرد خردلی باشد. مدفوعی با این رنگ بیشتر در نوزادان شیرده دیده می شود.

زرد روشن

در نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می شوند (و گاهی اوقات نوزادانی که با شیر خشک تغذیه می کنند) مدفوعی به رنگ زرد روشن دیده شود. این آبکی است و به صورت مکرر ممکن است از نوزاد دفع شود. بهتر است نگران کم آبی بدن نوزاد باشید.

نارنجی

مدفوع نارنجی از رنگدانه هایی که در دستگاه گوارش کودک شما جمع می شود تشکیل می شود. این وضعیت در هر دو نوزادی که با شیر مادر و یا شیر خشک تغذیه میشوند دیده میشود.

قرمز

گاهی اوقات، به خاطر مصرف مواد غذایی قرمز رنگ و تیره، مانند آب گوجه فرنگی یا چغندر قرمز مدفوع قرمز دفع میشود. مدفوع قرمز همچنین می تواند به این معنا باشد که مشکلی در سیستم گوارش کودک (روده ها) ایجاد شده است که منجر به خونریزی در مدفوع میشود.

علاوه بر این، وجود خون در مدفوع می تواند ناشی از حساسیت به شیر یا شکاف و فیشر مقعدی باشد.

اگر کودک شما مدفوعی قرمز رنگ دارد، بهتر است که با پزشک متخصص اطفال خود تماس بگیرید. اگر آنها به تازگی غذای قرمز خورده اند، بعد از دفع مواد اضافی غذا مدفوع به رنگ اصلی خودش باز میگردد.

سبز برنزه

نوزادانی که با شیر خشک تغذیه میشوند  ممکن است  مدفوعی داشته باشند که رنگی بین سبز و زرد دارد. این مدفوع معمولا از مدفوع عادی یک شیرخوار سفت تر است.

سبز تیره

مدفوعی به رنگ سبز تیره بیشتر در نوزادانی که به تازگی شروع به مصرف غذاهای جامد و به رنگ سبز مانند اسفناج و نخود فرنگی کرده اند شایع است. علاوه بر این ها، مکمل های آهن نیز می توانند باعث ناراحتی کودک و تغییر رنگ مواد دفع شده از آن ها شود.

سفید

مدفوع سفید رنگ نشان می دهد که کودک شما به اندازه کافی ماده صفراوی در کبد خود تولید نمی کند. صفرا به هضم غذا کمک میکند. اگر این ماده ترشح نشود رنگ مدفوع روشنتر و مایل به سفید میشود. این وضعیت یک مشکل جدی است. چنانچه رنگ مدفوع نوازد شما مایل به سفید است حتما با متخصص اطفال صحبت کنید.

بیشتر بدانید :

·        کودک هجده ماهه

·         کودک پانزده ماهه


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ دی ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۰۹:۳۰ توسط:netware موضوع: نظرات (0)