عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

۵ علامتی که نشان می دهد شما به دندان مصنوعی نیاز دارید

دیگر به دندانپزشک مراجعه نمی کنید!!

در سنین بالا حداقل دو بار مراجعه به دندانپزشک ترمیمی خوب برای تضمین سلامت دهان و دندان ضروری است. زیرا اینکار از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند. با این حال بسیاری از افراد در سنین بالا دیگر تمایلی به مراجعه به مطب دندانپزشک ندارند. در چنین شرایطی مشکلات دهان و دندان که خواه یا ناخواه با افزایش سن بیشتر خود را نشان میدهند شدید پیدا میکنند و احتمال از دست رفتن دندان ها بیشتر می شود.

هر شش ماه یکبار، مراجعه به دندانپزشک به شم اطمینان می دهد که هر مشکلی را قبل از جدی شدن تشخصی داده و ترمیم کنید. همین باعث میشود ا آخر عمر دندان های طبیعی خود را حظ کنید. اما اگر مراجعه نکنید احتمالا خیلی زود نیازمند دندان مصنوعی خواهید شد.

از دست دادن دندان ها

در صورت از دست دادن دندان (چه به دلیل پوسیدگی دندان و یا آسیب دیدگی) دندان مصنوعی منطقی ترین جایگزین است. بر اساس شرایط شما ممکن است به دندان مصنوعی کامل یا جزئی نیاز داشته باشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون پوسیدگی دندان اینجا کلیک کنید.

از دست دادن دندان به دلیل بیماری لثه (جنجویت یا پریودنتیت) و پوسیدگی دندان قابل اجتناب است، بنابراین اگر می خواهید نیازمند دندان مصنوعی نباشید حتما از دندان های خود مراقبت کنید. ولی اگر به دلیل آسیب دیدگی و یا هر مساله دیگری دندان های خود را از دست داده اید، یک دست دندان مصنوعی پارسیل می تواند از جابجایی دندان های سالم و باقی مانده شما به سمت جای خالی دندان از دست رفته جلوگیری کند.

فاصله بین دندان های شما زیاد شده است

ایجاد فاصله زیاد مابین دندان ها میتواند منجر به کج شدن آن ها شود. جابجایی و کج شدن دندان ها میتواند تاثیر منفی روی استخوان فک بگذارد.

جابجایی دندان ها می تواند منجر از بین رفتن استخوان به دلیل بیماری لثه باشد.  نبود حتی یک دندان میتواند باعث شود که استخوان خیلی زودتر تحلیل برود که این برای سلامتی شما اصلا خبر خوبی نیست. با جایگزین کردن دندان با ارزانترین روش جایگزین دندان یعنی دندان مصنوعی میتواند به سادگی شما را از آسیب به استخوان مصون کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون روش های بست فاصله بین دندان ها اینجا کلیک کنید.

شما مشکل گفتاری (ادای صحیح کلمات) و یا مشکل جویدن دارید

ممکن است احساس کنید که از دست دادن چند دندان لزوماً به معنای تهیه دندان مصنوعی نیست. زیرا با خود فکر خواهید کرد که شما می توانید با وجود مقدار کمی فاصله بین دندان ها همچنان به صورت عادی زندگی کنید.

با این حال، از دست رفتن دندان مخصوصا در جلوی دهان می تواند بر گفتار، توانایی جویدن، اعتماد به نفس و سلامت جسمی شما نیز تأثیر بگذارد. اگر به دلیل کمبود دندان (یا نبود دندان) مجبورید رژیم غذایی خود را محدود کنید و هرچیزی نخورید، ممکن است کم کم متوجه شوید سلامتی شما رو به افول است .

ساختار صورت شما تغییر پیدا کرده است

گاهی اوقات با وجود از دست رفتن یک یا چند دندان، برای گفتار و توانایی جویدن غذا هیچ مشکلی به وجود نمی آید. اما در سنین بالا، تغییراتی در بدن و مخصوصاً در صورت رخ می دهد که فقدان چند دندان، می تواند شدت این تغییرات را بیشتر کند.

بیشتر بخوانید :

 بلیچینگ دندان

اصلاح طرح لبخند


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ دی ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۵۱:۱۴ توسط:netware موضوع: نظرات (0)