عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

بوش طبق در خودرو چه کاربردی دارد ؟

ما تصمیم داریم به نقش بوش طبق در سیستم ترمز و سیستم تعلیق خودرو بپردازیم. اما بهتر است در ابتدا کمی با سیستم تعلیق خودرو آشنا شویم.پس در ادامه این مقاله با استار پارتس نمایندگی فروش قطعات کیا و هیوندای همراه باشید.

آشنایی با سیستم تعلیق خودرو

سیستم تعلیق یا همان سیستم فنربندی خودرو شامل قطعات و مواردی همچون چرخ‌های خودرو، کمک فنرها و فنرها و ستون‌های نگهدارنده اتومبیل می‌باشد.

وظیفه این سیستم به طور کلی این است که ارتباط بین خودرو و جاده را به طور مناسب و بهینه حفظ و کنترل نماید.

بوش طبق و سیبک در سیستم تعلیق خودرو

بوش طبق و سیبک در سیستم تعلیق خودرو نیاز است تا از اتصالات بسیار محکم و مقاوم استفاده شود، زیرا این سیستم به طور مستقیم با ضربات وارده از جانب مسیر حرکت سر و کار دارد.

گاهی در یک سیستم تعلیق نیاز است که یک اتصال، علاوه بر استحکام کافی امکان حرکت چرخشی را نیز داشته باشد. برای این منظور از اتصالی بنام سیبک (گوی و کاسه) استفاده می‌شود

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید ترموستات کیا

بوش چیست؟

در قسمت‌های مختلفی از خودرو نام بوش را خواهید شنید. بوش‎ها در جاهای مختلف خودرو وظایف مختلفی را برعهده دارند و انواع مختلفی نیز هستند.

برای مثال نوعی بوش در سیلندر استفاده می‎شود که با بوش موجود در سیستم تعلیق خودرو که به نام بوش طبق نیز شناخته می‌شود، هم از لحاظ کارکردی هم از لحاظ ظاهر فنی متفاوت می‌باشد. و یا بوش اکسل خودرو که در قسمت عقبی خودرو وظیفه‌ای مشابه بوش طبق دارد.

بوش طبق

بوش در سیستم تعلیق خودرو که با نام بوش طبق نیز شناخته می‌شود قطعه‌ای است مانند سیبک که برای اتصال قطعات مختلف این سیستم استفاده خواهد شد ولی تفاوت عمده بین سیبک و بوش در اینجاست که سیبک در جهت‌های مختلف قادر به حرکت بوده ولی بوش فقط می‌تواند در یک جهت حرکت کند.

هدف اصلی از استفاده از بوش‌ها به عنوان نویزگیر برای حذف سر و صدا در حین حرکت و حذف لرزش‌ها و تحمل مقداری از ضربات وارده به سیستم تعلیق خودرو به جهت خاصیت لاستیکی این قطعه می‌باشد. یکی از عوامل نشان دهنده‌ی خرابی بوش‌ها ایجاد سر و صدا و لرزش است که نشان می‌دهد بوش طبق به درستی وظیفه خود را انجام نمی‌دهد.

امروزه با توجه به شیوع ویروس کرونا بازار خرید فروش های اینترنتی به شدت رونق گرفته ، اگر شما برای خرید قطعات و لوازم یدکی خودرو خود به فکر خرید اینترنتی می شباسید اینجا کلیک کنید.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ دی ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۲:۲۸ توسط:netware موضوع: نظرات (0)