عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

درمان تنفس دهانی به وسیله ی ارتودنسی

ارتودنسی یک رشته بسیار گسترده است و برخلاف  تصور خیلی ها که فکر می کنند این درمان تنها برای ساختن یک لبخند زیبا است، ما به وسیله ی ارتودنسی دندان به بهبود عملکرد دهان و دندان و سیستم تنفسی و همچنین افزایش کیفیت بهداشت دهان و دندان کمک زیادی می کنیم. یکی از مشکلاتی که متخصص ارتودنسی می تواند حل کنند، بهبود تنفس دهانی و مشکلات ایجاد شده ناشی از آن است. در این مقاله به طور کامل با این مشکل و نحوه درمان آن آشنا خواهید شد.

چرا درست نفس کشیدن خیلی مهم است؟

در شرایط ایده آل، انسان از طریق بینی خود نفس می کشد. این کار اجازه می دهد هوا قبل از ورود به سیستم تنفسی گرم و مرطوب شود. با این حال، بخش قابل توجهی از جمعیت جامعه، از جمله کودکان ، به جای آن  که از بینی نفس بکشند از دهان خود نفس می کشند. این وضعیت با نام تنفس دهانی شناخته می شود که خطرناک است و در صورت ادامه دار بودن  می تواند مشکلات زیادی برای افراد پیش بیاورد.

تنفس دهانی چه ضرری دارد؟

مشکلات تشکیل فک، متورم شدن لوزه ها یا آدنوئید ها، انواع و اقسام آلرژی ها و یا حتی عادات نادرست  می تواند باعث دهانی شدن تنفس شود. مشکل این است که تنفس دهانی  می تواند  اثرات طولانی مدتی داشته باشد. برای مثال از خشکی دهان گرفته تا پوسیدگی دندان و آپنه خواب می توانند عوارض تنفس دهانی باشند. در کودکان ، تنفس دهانی همچنین  می تواند  منجر به ایجاد تغییرات جزئی تا متوسط در صورت شود که بر چهره و عملکرد فک تأثیر منفی می گذارد.

متخصص ارتودنسی چگونه به بهبود تنفس کمک می کند؟

تقریبا تمام مراکز معتبر ارتودنسی در دنیا به والدین توصیه می کنندکه کودکان خود را از سن 7 تا 10 سالگی به طور منظم و دست کم سالی یکبار به نزد یک متخصص ارتودنسی خوب ببرند. متخصص ارتودنسی می تواند مشکلات احتمالی دندانی که در ارتباط با تنفس هستند را تشخیص داده و مناسبترین درمان ها را برای آن در دستور کار قرار دهد. حتی اگر لزومی به مداخله نبود شما موظفید برای حفظ سلامتی و به جهت آینده نگری و پیشگیری از مسائل احتمالی آینده کودک را به نزد متخصص ارتودنسی ببرید.

بیشتر بدانید : راهنمای انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی کرج

اگر کودک شما تنفس دهانی دارد مراجعه به متخصص الزام آور است زیرا ما میدانیم که تنفس دهانی قطعا  می تواند باعث بدشکل و بد فرم شدن صورت و بروز اختلال در رشد فک ها و دندان ها می شود. درنتیجه حتما باید تشخیص داده شده و درمان شود. ما مشکل فرزند شما را تشخیص میدهیم اگر با کمک ارتودنسی بتوانیم مشکل را حل کنیم (که حتما میتوانیم) به تنهایی اقدام به درمان می کنیم اگر نه با کمک سایر متخصصان پزشکی به برطرف کردن مشکلات تنفس دهانی و عوارض آن اینکار را انجام خواهیم داد.

جهت کسب اطعات بیشتر پیرامون درمان های ارتودنسی اینجا کلیک کنید.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ دی ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۳۳:۵۱ توسط:netware موضوع: نظرات (0)