عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

قیمت ارتودنسی نامرئی چه قدر است؟ و به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت خدمات ارتودنسی دندان در کلینیک ها و مطب ها و سایت های دندانپزشکی متفاوت است. اما عواملی وجود دارند که کلینیک ها بر اساس آن ها اقدام به برآورد هزینه می کنند. برای مثال برخی از فاکتورهایی که روی هزینه ارتودنسی نامرئی تاثیر میگذارند عبارتند از:

جایی که تحت درمان قرار میگیرید: تمام پروسه های درمانی میتوانند در مطب، کلینیک تخصصی، مراکز دندانپزشکی دولتی و … انجام شوند که هر کدام هزینه ها و تعرفه های خودشان را دارند.

فاکتورهای مربوط به خود بیمار: اینکه مشکل دندان ها دقیقا چیست؟ شدتش چقدر است؟ مدت درمانش چقدر خواهد بود؟ از چه وسیله هایی برای درمانش استفاده میشود و ….

عوامل مربوط به دندانپزشک و یا متخصص ارتودنسی: اینکه مدرک دندانپزشک چیست؟ چه سوابق علمی دارد؟ چقدر تجربه دارد؟ چه روش های درمانی را میپسندد؟ و … نیز همگی در قیمت های نهایی دخالت دارند.

بیشتر بدانید:

راهنمای انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی مشهد

راهنمای انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان

مهمترین عوامل موثر بر هزینه ارتودنسی نامرئی چیست؟

از میان تمام فاکتورهای بالا، ۳ عامل نوع دستگاه های ارتودنسی بکار رفته، سن بیمار و شدت مشکل در برآورد قیمت ارتودنسی نامرئی مهمترین نقش را دارند. که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

1.نوع دستگاه ارتودنسی بکار رفته

ما در ارتودنسی نامرئی از دستگاه های محتلفی برای برطرف کردن مشکل بیمار استفاده میکنیم. (ارتودنسی لینگوال)، (ارتودنسی با کمک پلاک های شفاف یا الاینرها) و (ارتودنسی با کمک براکت های همرنگ دندان)، سه دسته مهم از دستگاه های ارتودنسی نامرئی هستند. هر کدام از این سه دسته، کاربردها، هواداران و به طبع قیمت های خودشان را دارند.

2.نقش شدت مشکل دندان ها در برآورد هزینه ها

شدت مشکل بیمار نقش موثری در تعیین هزینه ها دارد. برخی افراد ممکن است مشکل جزئی داشته باشند بنابراین تنها مدت کوتاهی از دستگاه های ارتودنسی استفاده میکنند. برخی دیگر ممکن است شدت مشکل‌شان متوسط باشد که بیشتر از یکسال باید تحت درمان باشند. و برخی دیگر مشکلات جدی تری دارند که به طور متوسط ۱ تا ۳ سال باید از دستگاه های ارتودنسی استفاده کنند. به طبع هرچه مدت و طول درمان بیشتر شود هزینه ارتودنسی نامرئی نیز بالاتر  خواهد رفت.

3.تاثیر سن بیمار بر هزینه نهایی

کودکان دندان، لثه و فک ظریفی دارند برای همین، درمان های ارتودنسی باید از سنین کودکی آغاز شود. زیرا بدون صرف هزینه و زمان بیشتر، به دلیل انعطاف پذیری ساختارهای دندانی، به راحتی میتوان مشکلات آن ها را حل کرد. اما متاسفانه در سنین بالا تر یه دلیل اینکه استخوان ها تکامل پیدا کرده اند، ایجاد تغییرات روی دندان ها دشوارتر و زمانبرتر است. بنابراین تا میتوانید در کودکی مشکلات ناهماهنگی فک و دندان ها را برطرف کنید زیرا از نظر اقتصادی به صرفه تر خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد درمان های ارتودنسی اینجا کلیک کنید.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ دی ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۰۲:۲۳ توسط:netware موضوع: نظرات (0)