عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

افراد چاق چگونه باید شاخص بی ام آی خود را کاهش دهند؟

هرچقدر این شاخص بیشتر شود خطر افزایش عوارض و خطرات ناشی از چاقی نیز بیشتر  می‌شود. کار تا جایی پیش می‌رود که حتی ممکن است درصد مرگ و میر در این افراد نیز بالا برود.

بنابراین کسانی که شاخص توده بدنی بالا دارند، حتما باید با راهکارهایی وزن خود را کاهش داده و به محدوده وزنی سالم برگردند.

افرادی که تنها اضافه وزن دارند می‌توانند با راهکارهای زیر وزن کم کنند. و افرادی که BMI بالای ۳۰ دارند یا به اصطلاح چاق هستند حتما باید علاوه بر روش های زیر نیم نگاهی هم به عمل جراحی لاغری داشته باشند که در انتهای مقاله به آن پرداخته شده است.

روش های کاهش bmi شاخص توده بدن

بهترین روش برای مطمئن شدن از وضعیت سلامتی مراجعه و مشاوره با پزشک است، ما در اینجا با توجه به پیشنهادات ارائه شده توسط دکتر عنبرا متخصص جراحی لاغری و عمل اسلیو در تهران نکاتی را برای بهبود bmi بدن بررسی می کنیم:

·         انتخاب هوشمندانه غذاها

·         برنامه ورزشی منظم

·         خواب کافی

·         کنترل استرس و اضطراب

·         مصرف غذاهای خانگی

بیشتر بدانید : ساسی بای پس چیست ؟

انتخاب هوشمندانه غذاها

داشتن یک رژیم لاغری مناسب و خوردن غذاهای کم کالری و پر فیبر مانند  میوه‌ها و سبزیجات، لوبیا ها و غلات کامل به کاهش وزن کمک می کند. طبق گفته سازمان کشاورزی آمریکا، تنوع، تراکم مواد غذایی و میزان مصرفی هر وعده در کاهش وزن اهمیت فراوانی دارند.

برای برخورداری از سلامت کامل، بهتر است اضافه کردن شکر، چربی های ناسالم و نمک را  به غذاهای خود کاهش دهید. به طور کلی، مصرف نمک را به ۲۳۰۰ میلی گرم، شکر و چربی های فرآوری شده را به کمتر از ۱۰ درصد از کل کالری دریافتی روزانه خود محدود کنید.

برنامه ورزشی منظم

سازمان پیشگیری از بیماری ها و ارتقاء سلامت پیشنهاد می کند که هفته ای ۱۵۰ دقیقه فعالیت های ایروبیکی با شدت متوسط( مانند تنیس یا پیاده روی) یا ۷۵ دقیقه فعالیت های شدید ایروبیکی (مانند دوچرخه سواری، شنا، دو یا پیاده روی سریع) برای هر شخص لازم است.

خواب کافی

اغلب بزرگسالان روزانه به هفت تا نه ساعت خواب نیاز دارند. کمبود خواب مزمن یا کیفیت پایین خواب می تواند احتمال ابتلا به بیماری هایی مانند فشار خون بالا، بیماری های قلبی عروقی، دیابت، افسردگی و چاقی مفرط را افزایش دهد. به طور کلی می توان گفت که کم خوابی و چاقی رابطه مستقیمی با هم دارند.

کنترل استرس و اضطراب

نمی توان به طور کلی از استرس جلوگیری کرد و تمام استرس ها مضر نیستند. اما استرس حاد به بدن فشار وارد می کند و موجب افزایش احتمال چاقی، فشار خون بالا، بیماری های قلبی، دیابت نوع ۲ و همچنین اختلالات روانی مانند اضطراب و افسردگی می شود.

بیشتر غذاهای خانگی مصرف کنید

غذا خوردن در خانه موجب کاهش مصرف شکر، چربی و کربوهیدرات می شود. هدف واقع گرایانه ای برای خود تعیین کنید و فقط یک تا دو روز بیش از گذشته، در خانه آشپزی کنید. سعی کنید از غذاهای ساده  استفاده کنید و حداقل سه نوع گروه غذایی (مانند غلات کامل، پروتیئن سبک و سبزیجات) در هر وعده بگنجانید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شاخص توده بدنی و هم چنین محاسبه bmi  خود کلیک کنید


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ دی ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۳۵:۲۸ توسط:netware موضوع: نظرات (0)