عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

بهبود دهنده نان چیست ؟( آشنایی با ساختار ، مزایا و معایب آن)

در پاسخ به سوال ” بهبود دهنده نان چیست” باید عنوان کرد که با توجه به اینک در کشور ایران کیفیت نان های مصرفی خوب نمی باشد، لذا باید به نحوی این مورد را ارتقا داد. بهبود دهنده های نان کمک می نمایند که ویتامین های لازم به نان اضافه شوند. جالب است در نظر داشته باشید که که میزان مصرف سرانه نان در کشور ایران حدود ۱۷۰ کیلوگرم است. این در حالی است که در کشور های اروپایی سرانه مصرفی نان در حدود ۷۰ کیلوگرم تخمین زده می شود.امروزه از بهبود دهنده ها در صنعت شیرینی و نان پزی استفاده می شود. از جمله مزایا بهبود دهنده نان می توان به افزایش کیفیت و ماندگاری نان اشاره نمود. جالب است در نظر داشته باشید که در گذشته برای اینکه بتوانند طول عمر نگهداری نان را افزایش دهند به آن روغن می زدند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهبود دهنده  کلیک کنید.

آشنایی با ساختار بهبود دهنده نان

در ساختار بهبود دهنده نان از flour improver استفاده می شود که به خمیر خاصیت انعطاف پذیری و کشسانی می دهد. این خاصیت منجر می شود تا تحمل خمیر افزایش یابد و نانوا در زمان تولید نان با چالش کمتری روبرو شود.بهبود دهنده ها در زمان میکس کردن خمیر، چانه گرفتن، پخت و … به حفظ تراکم نان کمک می نمایند. همچنین در منزل نیز نان ها را می توان به مدت طولانی تری نگهداری کرد

بیشتر بدانید :

پودر کاکائو
کافئین
چرا نیاز است تا در نانوایی ها از بهبود دهنده ها استفاده شود؟

متاسفانه این مورد را باید قبول کرد که در کشور ایران دستگاه های تولید آرد دارای تکنولوژی قدیمی ی باشند. لذا آرد ها دارای کیفیت مناسب و مرغوبی نیست. البته این مورد در حال رشد است ولیکن وضعیت فعلی نشان دهنده این مهم است که اکثر آرد های تولید شده دارای کیفیت مناسبی نیستند. البته از سوی دیگر نوع گندم نیز در کیفیت آرد ها بسیار مهم است. اگر گندم مورد استفاده تلرانس کیفیتی خوبی نداشته باشد قطعا در کیفیت آرد تاثیر مستقیمی دارد.

اگر قصد داشته باشید که به این سوال پاسخ دهید، بهبود دهنده نان چیست و چگونه در بازار یافت می شود، باید مطلع باشید که از تمام مراکزی که وسایل شیرینی فروشی ارائه  می دهند می توان این مورد را دریافت کرد.

مزایای استفاده از بهبود دهنده نان

تا به اینجا تلاش شد تا به سوال بهبود دهنده نان چیست، پاسخ داده شود. اما در ادامه برخی از مزایای استفاده از بهبود دهنده ها عنوان شده است:

به عمل آمدن سریع خمیر نان با انجام فرآیند مالت یا آمیلاز
ایجاد گاز همانند غذاهای مخمری
محافظت از گاز تولید شده به جهت پف کردن خمیر
نرمی و لطافت نان
شفاف بودن رنگ نان
منبع : https://www.jahanshimi.com/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ دی ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۶:۲۲ توسط:netware موضوع: نظرات (0)