عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

هزینه روکش دندان در سال ۹۹ چقدر است؟

هزینه روکش پی ام اف

هزینه روکش دندان پی‌ام‌اف در سال ۹۹ همراه با هزینه لابراتوار      ۶۰۰,۰۰۰ تا ۸۰۰,۰۰۰ تومان

روکش هایی که تحت عنوان PMF یا به زبان خودمان پی ام اف شناخته می شوند، از رایج ترین و پراستفاده ترین تاج دندان یا روکش های دندانپزشکی هستند که طرفداران زیادی نیز دارند. این روکش ها ترکیبی از سرامیک و فلز هستند. بخش خارجی این روکش ها چینی یا پرسلین (همان سرامیکی) است که همرنگ دندان هاست و بخش داخلی آن نیز از جنس فلز است که استحکام زیادی به آن می بخشد. قیمت روکش دندان پی ام اف تقریبا مشابه قیمت روکش دندان کامپوزیت ونیر است.

هزینه روکش دندان تمام سرامیک در سال ۹۹

هزینه روکش تمام سرامیک به همراه هزینه لابراتوار        ۹۵۰,۰۰۰ تا ۱,۲۵۰,۰۰۰ تومان

همانطور که از نامشان پیداست روکش دندان فول سرامیک تماما از جنس سرامیک هستند و در ساختار آن ها فلز یا ماده دیگری وجود ندارد. اگر بخواهیم کمی حرفه ای تر در این خصوص صحبت کنیم باید بگوییم که این روکش دندون معمولا از جنس پرسلین است. ظاهر طبیعی این روکش ها باعث شده که افرادی که شیفته ظاهر طبیعی دندان هستند رو به سوی نصب این روکش ها بیاورند. اما به نسبت روکش های پی ام اف استحکام کمتری دارند زیرا فلز در ساختار آن ها بکار نرفته. برای اتصال این روکش باید ضخامت نسبتا زیادی از دندون را تراشید. قیمت این روکش دندان نسبتا بالا است زیرا شباهت بسیار زیادی به دندان واقعی خودتان دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد روکش های تمام سرامیک اینجا کلیک کنید.

روکش لامینیت یا لمینت دندان

هزینه روکش دندان در سال ۹۹ لامینیت همراه با هزینه لابراتوار      ۱,۴۰۰,۰۰۰ تا ۱,۶۰۰,۰۰۰ تومان

لمینت ها این روزها بسیار شناخته شده و البته پر استفاده هستند. لمینت دندان در اصل روکش دندان نیستند بلکه نوعی ونیر دندان هستند. اما چون برخی فکر میکنند که لمینت روکش است ما تنها قیمت آن ررا به صورت یک محدوده درج کرده ایم. از این ونیرها برای طراحی یا اصطلاح طرح لبخند استفاده میشود. لمینت ها بخش جلویی دندان ها را می پوشانند و کاری به سطح پشتی آن ها ندارند. معمولا از این روکش ها برایی پشتیبانی و تغییرات ظاهری جلوی دهان استفاده میشود. قیمت لمینت دندان در مقایسه با سایر روکش ها بیشتر و هم‌رده زیرکونیا است.

هزینه روکش زیرکونیا

هزینه روکش دندان زیرکونیا در سال ۹۹           ۱,۴۰۰,۰۰۰ تا ۱,۶۵۰,۰۰۰ تومان

این روکش ها از جمله گرانترین ها هستند. در ساخت اسن روکش نیز از فلز خبری نیست. حنس آن ها تمام سرامیک است با این تفاوت که با کمک یک لایه زیرکونیا تقویت شده است و از استحکام نسسبتا زیادی برخوردار است. متخصصان بر این باورند که استحکام روکش دندان زیرکونیا حتی از روکش پی ام اف هم بیشتر است. ظاهر زیبای آن ها باعث شده هواداران زیادی داشته باشند اما معمولا هر کسی اقدام به نصب آن ها نمیکند.

بیشتر بدانید:

بلیچینگ دندان
بستن فاصله بین دندان ها


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ دی ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۰۴:۴۷ توسط:netware موضوع: نظرات (0)