عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

سنسور دنده عقب

در جهان امروزی که تعداد خودروهای زمین همواره در حال افزایش است، یافتن فضایی برای پارک کردن خودروها روز به روز سخت‎تر و پیچیده‌تر می‌شود. به همین علت به ناچار رفته رفته باید خودروهای خود را در فضاهای کوچکتری قرار دهیم.

 همانطور که می‌دانیم آینه‌ها محدود هستند و فضای اطراف خودرو را نمی‌توانند به طور کامل پوشش دهد و به همین دلیل برای پارک کردن خودرو احتیاج به تمرکز بالا و توان زیادی خواهیم داشت. این موضوع باعث شد که تقاضای بازار برای سنسورهای دنده عقب بالا رفته و بعد از مدتی سنسورهای خودرو به یکی از آپشن‎های خودرو تبدیل بشوند.

در ادامه این مقاله با star.parts  همراه باشید تا شما را با این قطعه جدید در خودرو های مدرن آشنا سازیم.

انواع سنسور دنده عقب

به صورت کلی دو نوع سنسور عقب وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به سنسور الکترومغناطیسی و سنسور دنده عقب آلتراسونیک اشاره کرد.

سنسور دنده عقب آلتراسونیک

سنسور آلتراسونیک معمولا روی بیشتر خودروها نصب می‌شوند. سنسور دنده عقب آلتراسونیک برای فرکانس‌های بالای هیجده هزار کیلو هرتز و بین چهل تا پنجاه و پنج کیلو هرتز تنظیم شده و متشکل از یک بخش فرستنده و یک قسمت گیرنده است.

سنسور دنده عقب الکترومغناطیسی

این سنسور قابلیت حرفه‌ای‎تری نسبت به سنسور آلتراسونیک دارد و بیشتر کارخانجات بزرگ خودروسازی از آن استفاده می‌کنند؛ چرا که برای نصب این سنسور نیازی به سوراخ کردن سپر برای قراردادن سنسورها نیست و همچنین با استفاده از سنسور الکترومغناطیسی حجم فضای بالاتری را می‌توان در اختیار داشت.

سنسور دنده عقب آلتراسونیک

سنسور دنده عقب آلتراسونیک یا مافوق صوت و سنسور دنده عقب الکترومغناطیسی دو نوع تکنولوژی هستنند که سنسور آلتراسونیک در بین خودروها رایج‌تر می‌باشد زیرا تقریبا تمام اجسام صوت را بازتاب می‌کنند.

کارایی سنسور دنده عقب آلتراسونیک بر پایه انتشار فرکانس بالای صوتی و دریافت بازتاب صوت ساخته شده است و کار می‌کند.

بیشتر بدانید : راهنمای تشخیص اصالت قطعات خودرو

نکته مهم درباره سنسور دنده عقب

سؤالات متداولی درباره این حسگر و کاربرد آن پرسیده می‎شود که ما در این قسمت به آن پاسخ می‎دهیم. قبل از هر چیز به نگرانی افرادی اشاره می‎کنیم که خودرویشان به صورت فابریک مجهز به سنسور دنده عقب نیست و این آپشن را به صورت دستی به آن اضافه کرده‌اند.

بسیاری از آنها نگران شستشوی خودرویشان در کارواش هستند. اگر چنین افرادی را می‎شناسید، به آنها بگویید که می‌توانند خودرویشان را با خیال راحت به کارواش ببرند. سنسورهایی که روی سپر عقب نصب می‌شوند، در برابر تمامی عوامل خارجی مثل آب و خاک و تغییرات دمایی، مقاوم هستند.

بیشتر بدانید : راهنمای خرید قطعات کیا


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ دی ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۱۱:۰۶ توسط:netware موضوع: نظرات (0)