عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

علائم پوسیدگی دندان: ۵ علامت اصلی پوسیدگی دندان ها در انسان

سلامت دندان ها دروازه ای رو به سلامت کلی و عمومی شماست. جلوگیری از پوسیدگی دندان یا ایجاد حفره دندان نیز یکی از مهم ترین راه های حفظ سلامتی دهان و دندان و در نتیجه کمک به حفظ سلامتی ما است.  طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا، نزدیک به ۳۰ درصد بزرگسالان آمریکایی از پوسیدگی جزئی تا شدید دندانی رنج می برند که حتی اقدام به درمان آن نیز نکرده اند. پوسیدگی ترمیم نشده دندان می تواند دندان های شما را از بین ببرد و احتمالاً مسائل جدی تری ایجاد کنند. به همین دلیل باید با شناسایی علائم پوسیدگی دندان در اولین فرصت اقدام به مراجعه به یک متخصص ترمیم و زیبایی دندان کنید یا به یک دندانپزشک عمومی مراجعه کنید.

بیشتر بدانید :

ایمپلنت دندان
لمینت دندان
۵ علامت و نشانه پوسیدگی دندان کدامند؟

علائم مختلفی وجود دارد که ممکن است نشان دهنده آغاز پوسیدگی باشد. دندانه ۵ علامت مهم این عارضه را در ادامه بررسی کرده است. این ها ۵ تا از علائم پوسیدگی دندان هستند که همیشه باید مورد توجه قرار بگیرند.

۱. حساسیت دندان به سرما و گرما

معمولا ایجاد حساسیت دندان ها نشانه تحلیل دندان است. حساسیتی که بعد از خوردن غذای سرد یا گرم از بین می رود می تواند نشانه پوسیدگی دندان شما نیز باشد. وقتی مینای دندان شروع به ساییدگی می کند، می تواند عاج را تحت تأثیر قرار دهد. عاج شامل تعداد زیادی پایانه عصبی است که در صورت نمایان شدن درد زیادی در دندان ایجاد میکند.

۲. حساسیت مزمن به شیرینی ها

گرچه سرما و گرما معمول ترین علل حساسیت دندان حین پوسیدگی هستند اما داشتن یک حساسیت طولانی مدت به شیرینی ها و نوشیدنی های شیرین نیز می تواند به پوسیدگی دندان اشاره کند. مشابه حساسیت به سرما و گرما، ناراحتی طولانی مدت از شیرینی جات اغلب نتیجه آسیب به مینای دندان و به طور خاص، شروع حفره و پوسیدگی است.

۳. دندان درد

درد مداوم در یک یا چند دندان شما می تواند نشان دهند حفره یا پوسیدگی دندان باشد.. در حقیقت، درد یکی از رایج ترین علائم حفره و سوراخ دندان است. بعضی اوقات ممکن است این درد به طور ناگهانی ظاهر شود، یا ممکن است در اثر چیزی که می خورید اتفاق بیفتد. این وضعیت شامل درد و ناراحتی در دهان یا اطراف آن است. در هنگام گاز گرفتن غذا نیز ممکن است احساس درد و فشار کنید.

۴. ایجاد لکه روی دندان ها

لکه های روی دندان شما ممکن است ابتدا به صورت لکه های سفید ظاهر شوند. با پیشرفت بیشتر علائم پوسیدگی دندان، لکه ممکن است تیره تر شود. تغییر رنگ ناشی از حفره و پوسیدگی می تواند قهوه ای، سیاه یا سفید باشد و به طور معمول در سطح دندان ظاهر می شود.

۵. سوراخ شدن دندان ها

اگر لکه سفید روی دندان شما بدتر شود، در نهایت سوراخ یا حفره ای در دندان شما ایجاد میشود که ممکن است با نگاه کردن در آینه یا لمس آن متوجه اش شوید. برخی از سوراخ ها، به ویژه سوراخ های بین دندانی، قابل مشاهده و احساس نیستند. اما ممکن است هنوز در ناحیه پوسیدگی احساس درد یا حساسیت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پوسیدگی دندان  اینجا کلیک کنید.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ دی ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۸:۱۲ توسط:netware موضوع: نظرات (0)