عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

مراحل پرکردن دندان

بی حس کردن دندان 

توجه به این نکته بسیار مهم است که پرکردن دندان نسبتاً ساده است و دندانپزشک شما احتمالا تاکنون صدها مورد از آن را انجام داده است.

اولین مرحله در پر کردن دندان اعمال بی حسی است. اکثر دندانپزشکان در این مرحله دندان و لثه را با ژلی بی حس کننده شروع می کنند. ژل روی خط لثه مالیده می شود تا این ناحیه برای تزریق بی حس شود. هنگامی که ناحیه لثه بی حس شد بی حس کننده تزریقی به لثه تزریق می شود. این بی حس کننده دهان را برای مدت زمان پر کردن دندان کاملا بی حس می کند. برخی از دندانپزشکان همچنین نیتروژن اکسید ( که گاز خنده نامیده می شود) را برای بیماران و مراجعانی که مایل به بی حسی نیستند در نظر میگیرند.

بیستر بدانید:

بستن فاصله بین دندان ها
جراحی زیبایی لثه
آماده کردن دهان و دندان

برای اینکه دندانی که قرار است پر شود از دندان های دیگر جدا باشد، دندانپزشک از یک شیلد پلاستیکی استفاده میکند. با اینکار احتمال آسیب رسیدن به دندان های دیگر کاهش میابد و تمرکز دندانپزشک تنها متوجه دندان آسیب دیده است.  این شیلد همچنین از ورود مایعات و ذرات ریز دندان به داخل دهان و گلو جلوگیری می کند.

از بین بردن محل پوسیدگی و تمیز کردن آن

دندانی که دچار پوسیدگی شده است معمولا شامل حفره، سوراخ و تغییر رنگ است. دندانپزشک شما از یک مته، لیزر یا ابزار دیگری برای از بین بردن قسمت پوسیده دندان استفاده می کند.

چون شما از قبل بی حس شده اید، احتمالاً نحوه از بین بردن پوسیدگی را حس نمی کنید. بعد از از بین بردن آلودگی ها و علائم ظاهری پوسیدگی دندان ، دندانپزشک محل تراش خورده را تمیز میکند.

پر کردن حفره

پس از برداشتن قسمت پوسیده دندان، اکنون حفره ای در دندان برجای مانده است که باید پر شود. این حفره با کمک یکی از انواع مواد پر کننده دندان که در بالا توضیح داده شد پر می شود.

ناحیه پر شده می تواند از بروز پوسیدگی دندان در آینده جلوگیری کرده و از دندان های شما به مدت طولانی محافظت کند. بعد از پر کردن حفره، دندانپزشک برای اطمینان از عدم تداخل در باز و بسته شدن فک و یا عدم هماهنگی پرکردگی را چک و پولیش میکند

بعد از اتمام این کار، دهان شما ممکن است چند ساعت بعد از فرآیند پر ردن بی حس بماند. توصیه می شود طی این مدت از مصرف وعده های غذایی سرد و گرم خودداری کنید و از جویدن با دندانی که پر شده خودداری کنید.

منبع : www.orthodoctor.ir

 

 

 

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ دی ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۲:۰۲ توسط:netware موضوع: نظرات (0)