عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

ارتودنسی طرح لبخند به چه معناست؟

منظور از طرح لبخند، یک خط فرضی است که از لبه دندان های جلویی فک بالا، گذشته و با لبه فوقانی لب پایین موازی است. اگر خط لبخند به سمت پایین انحنا داشته باشد، طرح لبخند می تواند باعث افزایش اعتماد به نفس، زیبایی و شادابی چهره افراد شود. اما در صورتی که خط لبخند صاف باشد این امر نشان دهنده افزایش سن و سایش دندان ها است.

ارتودنسی طرح لبخند

ممکن است بعد از نصب لوازم ارتودنسی احساس درد داشته باشید که این امر کاملاً طبیعی و عادی است؛ زیرا درد به دلیل جابه جایی دندان ها ایجاد می شود که شما به مرور به وجود لوازم ارتودنسی بر روی دندان هایتان عادت خواهید کرد.

درمان با ارتودنسی بین ۱ تا ۳ سال متغیر است که این امر به میزان ناهجاری های فک و دندان، نوع روش درمانی و سن بیمار بستگی دارد.

بیشتر بدانید : ارتودنسی خفیف

روش های درمانی ارتودنسی طرح لبخند

برای اصلاح خط لبخند از انواع ارتودنسی استفاده می‌شود که عبارتند از ارتودنسی ثابت و متحرک. انواع ارتودنسی ثابت عبارتند از:

ارتودنسی فلزی
ارتودنسی لینگوال
ارتودنسی دیمون
ارتودنسی سرامیکی
انواع ارتودنسی متحرک نیز عبارتند از:

ارتودنسی اینویزیلاین
دستگاه های فانکشتال
روش های مراقبت از ارتودنسی طرح لبخند

بیمار برای اینکه دچار عوارضی اصلاح طرح لبخند با ارتودنسی نشود باید به بهداشت دهان و دندان خود بیشتر توجه داشته باشد و دندان ها باید به صورت روزانه با مسواک، دهان شویه و نخ دندان به خوبی تمیز شوند. هم چنین باید به موارد زیر عمل کند.

ارتودنسی متحرک خود را بعد از هر بار درآوردن به خوبی تمیز کنید و آن را داخل یک محفظه قرار دهید.

مواد غذایی را در قطعات کوچک خرد کنید و آنها را با دندان های عقب خود به خوبی بجوید.

اگر ورزش های رزمی یا سنگین انجام می دهید، از محافظ دهان استفاده کنید.

از مصرف خوراکی و موادغذایی سفت و چسبنده خودداری کنید.

هزینه ارتودنسی طرح لبخند

هزینه ارتودنسی طرح لبخند ممکن است به عواملی چون نوع مشکل و شدت آن، سن بیمار، نوع لوازم به کار رفته، میزان مهارت و تجربه دندانپزشک و مدت زمان درمانی بستگی داشته باشد. در صورتی که برای داشتن لبخند زیبا نیاز به درمان های پیچیده تر باشد هزینه و قیمت درمان طراحی لبخند نیز می تواند افزایش یابد.

منیع : مجله ارتودنسی دندان ارتودنتیست www.orthodentist.ir


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ دی ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۳۵:۲۰ توسط:netware موضوع: نظرات (0)