عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

پاسخ به چند سوال رایج در مورد اسلیو معده

عمل ساسی معده حداقل وزن برای عمل اسلیو معده چه قدر است ؟

از جراحی آستین معده برای درمان چاقی استفاده می شود، اگر:

 BMI یا شاخص توده بدنی فرد بیش از 40 کیلوگرم  باشد با عوارض چاقی یا بدون آن.

 شاخص توده بدن بالا بین 35-40 کیلوگرم باشد و وجود یکی از عوارض چاقی جدی مانند دیابت، اختلالات خواب، خروپف، فشار خون بالا، بیماری عروق کرونر و سایر موارد نداشته باشد.

 شاخص توده بدنی بالا (BMI) تا بین 30-35 کیلوگرم باشد، در کنترل سطح قند یا داشتن یک سندرم متابولیک نداشته باشد

آیا عمل اسلیو معده برای بیماران دیابتی مفید است؟

بسیاری از متخصصان بر این باورند که افراد مبتلا به دیابت پس از عمل اسلیو معده دچار بهبود فوری قابل توجهی میشوند و این مطالعه نشان داده است که جراحی های چاقی، مانند عمل اسلیو معده ، در درمان دیابت از دارو درمانی به تنهایی موثر است. جایی که باقیمانده معده کوچک باشد. به نظر می رسد گاسترکتومی اثرات مستقیمی در کاهش وزن بر متابولیسم گلوکز دارد و همین امر باعث ایجاد برخی تغییرات در هورمون های روده می شود که وضعیت دیابتی ها را بهبود می بخشد.

عمل اسلیو معده  برای بیماران مبتلا به سندرم متابولیک امکان پذیر است ؟

طبق یک مطالعه کلی که در 11 کشور جهان و بیش از 24 مرکز بهداشتی انجام شده است، اثربخشی این نوع جراحی در بیماران دیابتی، مبتلایان به سندرم متابولیک و التهاب مزمن روده اثبات شده است. علاوه بر این، این روند نقش مثبتی در بهبود بیماران دیابتی و در برخی موارد بهبودی کامل برای بیماران دیابتی نوع 2 دارد.

در عمل اسلیو معده جراح لاغری  با استفاده از استپلر جراحی، بیش از نیمی از معده را به صورت طولی ایزوله کرده و سپس آن را جدا می کند، به این ترتیب که شکل معده مانند یک لوله نسبتاً نازک می شود که باعث کاهش مقدار غذایی می شود که معده می تواند جذب کند و به بقیه معده اسلیو می گویند.

عمل اسلیو معده  چه مدت طول می کشد؟

عمل اسلیو معده  حدود دو ساعت طول می کشد. این عمل از طریق یک عمل لاپاراسکوپی نیمه تهاجمی انجام می شود ، بنابراین فقط به برش های کوچک نیاز دارد. بیماران عمل اسلیو معده معمولاً حدود یک تا دو روز در بیمارستان می مانند.

بیشتر بدانید : عمل ساسی معده 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ دی ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۳۶:۳۰ توسط:netware موضوع: نظرات (0)