عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

حل مسئله پوشک

سن : کودک یک ماهه تا کودک یک ساله

آنچه که والدین علاوه بر خواب و خوراک نوزاد در سال اول به آن توجه دارند خروارها پوشک است.

بعضی از پدرها و مادرها با پوشک های یک بار مصرف مشکلی ندارند. بعضی دیگر هم از کهنه های نخی را استفاده می کنند.

اما بعضی والدین گیج می شوند که کدامیک بهتر است. آیا کهنه های بچه برای محیط زیست بهتر هستند؟ نگران مواد شیمیایی پوشک های یکبار مصرف باشیم؟ کدامیک خشک تر بای می مانند، و بنابراین به التهاب ناشی از پوشک ختم نمی گردند؟

پوشک های یکبار مصرف یا کهنه های بچه برای محیط زیست بهتر هستند؟

۹۵ درصد خانواده های آمریکایی از پوشک یکبار مصرف استفاده می کنند. اما بعضی از خانواده ها کهنه ها را دوست محیط می دانند. اما این مسئله واضح نیست.

تحقیقات نشان داده است که هر دو نوع پوشک و کهنه برای محیط زیست تاثیر منفی دارند.اما هر کدام به شکل متفاوت. پوشک های یکبار مصرف به مواد خام بیشتری برای تولید نیاز دارند. و کارخانه ها مواد زائدی تولیدی می کنند که مدت زمان بسیار طولانی طول می کشد تا تجزیه گردند. کهنه های بچه هم آب، برق، و خلاصه انرژی زیادی برای شستشو و خشک شدن می برند. البته توزیع پوشک های یکبارمصرف موجب آلودگی از طریق حمل و نقل می گردد.

آیا مواد شیمیایی در پوشک های یکبار مصرف برای سلامتی خطری دارند؟

تا کنون مشکلات طولانی مدت ناشی از استفاده از پوشک های یکبار مصرف مشاهده نشده است.

کدام نوع پوشک التهاب ناشی از پوشک را به حداقل می رساند؟

علل مختلفی باعث ایجاد این عارضه می گردند. سایش، رطوبت، ادرار، مدفوع. گاهی متهم این عارضه عفونت مخمر است مانند عفونت کاندیدال یا قارچی (candida albicans).

دلیلی بر برتری هیچ یک در این مورد نیز وجود ندارد. اما تانیا رمرالتمن اظهار دارد که پوشک های یکبار مصرف از تحریک التهاب ناشی از پوشک جلوگیری می کنند. زیرا که آن ناحیه را خشک نگه می دارند.

البته والدینی که از کهنه استفاده می کنند می توانند با تعویض زود به زود و کاهش تماس با ادرار و مدفوع خطر را کاهش بدهند. در هر حال با هر دو نوع میتوان از التهاب ناشی از پوشک جلوگیری کرد.

مطالعه ای در سال ۲۰۰۵ نشان داد گاهی ای عارضه ناشی از مواد رنگی پوشک هاست که عامل ایجاد آلرژی و حساسیت هستند. راه حل نوع فاقد مواد رنگی است.

اگر کودک مجبور باشد در مهدکودک یا هر جای مراقبتب دیگری بماند از چه نوع پوشکی استفاده کند؟

به علت راحتی و سلامت پوشک یکبار مصرف. از انتشار عفونت نیز جلوگیری می شود.

بیشتر بدانید :

کودک پانزده ماهه
کودک هجده ماهه


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۲۰:۰۷ توسط:netware موضوع: نظرات (0)