عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

ارتودنسی تیکه ای چیست؟

ارتودنسی تیکه ای  چیست؟ ارتودنسی تیکه ای مناسب چه کسانی است؟ ارتودنسی تیکه ای چه ویژگی هایی دارد؟  اهمیت داشتن دندان های مرتب و صاف بر هیچ کسی پوشیده نیست. دندان های زیبا و مرتب بر روی چهره ما به ویژه هنگام لبخند زدن تاثیر بسیار زیادی دارد؛ پس داشتن دندان های متناسب و زیبا از نظر ظاهری حائز اهمیت است. گاهی ناهنجاری دندان ها به قدری زیاد است که لازم است تمام دندان ها را ارتودنسی کرد؛ اما گاهی فقط تعداد محدوی از دندان ها مشکل دارند که در اینصورت می توان با ارتودنسی تکه ای مشکل آنان را رفع کرد.

انجام ارتودنسی تکه ای یا ارتودنسی در چند دندان

شاید تصور کنید که برای اصلاح دندان ها، حتما نیاز است که دندانپزشک وضعیت تمامی دندان ها را تغییر دهد؛ اما حجم مشکلات در بعضی از بیماران بسیار کم و محدود است؛ مثلا دیده شده که مشکلات برخی از بیماران به بی نظمی دو یا سه دندان محدود می شود که این دندان های نامنظم می توانند در یک فک باشند یا در دو فک مختلف. آنچه که اهمیت دارد این است که دندانپزشک با ارائه یک طرح درمان مناسب، به اصلاح این دندان ها بپردازد و در عین حین حال تمامی دندان ها را تحت تاثیر قرار ندهد. زمانی که مشکلات فقط در تعداد محدودی از دندان ها وجود داشته باشد، در اینصورت روی آنها ارتودنسی تکه ای انجام می شود.

مشکلات ناشی از چند دندان مشکل دار

تحمیل فشار به دندان های مجاور
مشکل در هضم غذا
ساییدگی فک بیمار
بیشتر بدانید:

ارتودنسی بزرگسالان

ارتودنسی ارزان  

ارتودنسی تکه ای با روش معمولی

در این روش، دندانپزشک، براکت های ارتودنسی را جهت اصلاح دندان های کج و نامنظم، بر روی تعدادی از دندان ها نصب می کند. طول مدت درمان در این روش، همان مدت زمان استاندارد درمان های ارتودنسی، یعنی در حدود دو سال است.

ارتودنسی تکه ای شش ماهه

اگر در بیماری تعداد کمی از دندان ها مشکل داشته باشند و در عین حال میزان مشکلات و انحراف آنها به میزان اندکی باشد، مثلا چند دندان فقط کمی منحرف شده باشند، اولا براکت ها بر روی تعدادی از دندان ها نصب می شود، دوما طول مدت درمان هم به میزان چشم گیری کاهش پیدا کرده و از دو سال به حدود 6 ماه تغییر خواهد کرد.

ارتودنسی تکه ای لینگوال یا پشت دندانی

شاید با روش ارتودنسی لینگوال یا پشت دندانی آشنایی داشته باشید، در این روش براکت ها و سایر اجزای ارتودنسی، به جای اینکه در سطح بیرونی دندان ها نصب شوند، در قسمت پشت دندان ها قرار می گیرند. این شیوه بیشتر برای کسانی حائز اهمیت است که با مشخص بودن اجزای ارتودنسی، بر روی دندان های خود مشکل دارند و تمایل دارند که درمان خود را مخفی نمایند. حال در نظر بگیرید که در این بیماران فقط تعداد کمی از دندان ها مشکل داشته باشند؛ نتیجه کار استفاده از ارتودنسی تکه ای، به صورت پشت دندانی خواهد بود.

ارتودنسی دو دندان جلوی فک بالا

شاید بتوان گفت که به هنگام صحبت کردن و یا لبخند زدن، دو دندان جلویی در فک بالا، بیشتر از همه دندان های ما در معرض دید هستند؛ پس این موضوع که این دو دندان ما در وضعیت خوبی باشند بسیار اهمیت دارد، یکی از رایج ترین مشکلات در دو دندان جلوی فک بالا، دندان خرگوشی بودن است.

منبع : www.orthodentist.ir


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۳۰:۵۸ توسط:netware موضوع: نظرات (0)