عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

5 راز پنهان درباره ارتودنسی نامرئی با اینویزیلاین ها

در این مقاله از دکتر کامیار خضری بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران  به معرفی 7 نکته جالب درباره یکی از روش های ارتودنسی نامرئی یعنی اینویزیلاین خواهیم پرداخت که تا پیش از این نمی‌دانستید. خواندن این مقاله برای کسانی که عاشق این دستگاه ها هستند یا تمایل به استفاده از آن ها را دارند خالی از لطف نیست.

اینویزیلاین چیست؟

اینویزیلاین (Invisalign) نوعی ارتودنسی نامرئی است که برای بسیاری از بیماران جذابیت بالایی دارد. ظرافت و انعطاف پذیری این دستگاه ارتودنسی، آن را به ویژه در ارتودنسی بزرگسالان جذابتر کرده است. برخی از بزرگسالان می ترسند که بریس ها باعث خجالت آنها شود بنابراین حاظر نمی شوند زیر بار ارتودنسی ثابت با بریس بروند. در عوض بیشتر بزرگسالان معتقدند حتی اگر مشکلات شدید بایت و مال اکلوژن داشته باشند، اینویزیلاین‌های شفاف بهترین راه حل برای اصلاح مشکلات آنها است. اما غافل از اینکه این دستگاه ها نمیتوانند مشکلات شدید ارتودنسی دندان را درمان کنند و اگر این بزرگسالان مایل به درمان مشکلات خود هستند، باید حتما رو به ارتودنسی ثابت با بریس ها بیاورند.

بیشتر بدانید : ضروریات ارتودنسی

5 نکته درباره اینویزیلاین که قبلا نمی دانستید

۱. آن ها دندانها را از ریشه جابجا نمیکنند!

مکانیزم اصلی دستگاه های ارتودنسی، جابجایی دندان ها به موقعیت مد نظر ما با اعمال فشار است. دستگاه هایی مانند بریس ها که در گروه ارتودنسی ثابت هستند با اعمال میزان مشخصی از نیرو به دندان، باعث شیفت و جابجایی آن می شوند. این فشار معمولا آنقدری زیاد هست که بتواند ریشه دندان را هم وادار به تغییر موقعیت کند.

۲. این ارتودنسی نامرئی برای هر کسی مناسب نیست

این دستگاه تنها برای موارد خفیف ارتودنسی خوب عمل می کند، و برای اصلاح موارد پیچیده تر موثر نیست.

۳. اینویزیلاینها در دراز مدت کارآمد نیست

این دستگاه در گروه ارتودنسی متحرک قرار دارد یعنی بیمار میتواند در مواقع نیاز آن ها را به راحتی بردارد یا دوباره نصب کند. به خاطر متحرک بودن آن، موفقیت اینویزیلاین به شدت به انگیزه بیمار بستگی دارد.

۴- درصد موفقیت شما با ارتودنسی نامرئی با اینویزیلاین تنها ۵۹ درصد است!

یک مقاله تحقیقاتی که در مجله بهداشت دهان و دندان BioMed منتشر شد ، نشان داد که Invisalign تنها حدود ۵۹ درصد مؤثر است.

5. ارتودنسی نامرئی با این دستگاه ممکن است دردناک تر از بریس باشد.

برخی از بیماران بر این باورند که Invisalign از بریس کمتر دردناک است، اگرچه یک مطالعه نشان داده است که این موضوع تنها در ابتدای درمان صحیح است. با گذشت زمان و استفاده از تعداد بیشتری اینویزیلاین، بیمار هم مراجعاتش به مطب بیشتر میشود و هم با تعویض دستگاه ها شاید بیشتر اذیت شود.

منبع : مجله ارتودنسی دندان ارتوبلاگ www.orthoblog.ir

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۱۱:۱۹ توسط:netware موضوع: نظرات (0)