عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

با ارتودنسی پنهان یا لینگوال آشنا شوید

اگر از ظاهر دندان های خود ناراضی هستید و به دنبال راهی برای اصلاح کجی و نامرتب بودن دندان هایتان می گردید، ارتودنسی پنهان بهترین راه حل پیش روی شما خواهد بود. اما شاید به این علت که لازم است این دستگاه ها تا مدت های طولانی و زیادی روی دندان های شما قرار داشته باشند، از انجام این کار فراری باشید. بخصوص تصور ظاهر زمخت و نازیبای دستگاه های ارتودنسی بر رو دندان هایتان ممکن است شما را به وحشت بیاندازد. امروزه پیش رفت علم و تکنولوژی، راه حل های جدیدی برای حل این مشکل پیش روی شما قرار می دهد تا با بهره گیری از آن ها و بدون ترس از دیده شدن بریس های ارتودنسی تا مدت زمان طولانی بر روی دندان هایتان، ارتودنسی انجام دهید.یکی از این راه ها ارتودنسی لینگوال یا پشت دندانی است

بیشتر بدانید: ارتودنسی خفیف

ارتودنسی پنهان

شما می توانید با استفاده از ارتودنسی پنهان، بدون دیده شدن دستگاه های ارتودنسی بر روی دندان هایتان، به لبخند زیبایی که همیشه آرزویش را داشتید دست پیدا کنید. در این مقاله، ما این نوع ارتودنسی پنهان را که به نوعی ارتودنسی نامرئی محسوب می شود، به شما معرفی کرده و مزایا و معایب آن را برای شما توضیح خواهیم داد تا بتوانید با آگاهی بیشتری انتخاب کنید.

ارتودنسی پنهان، پشت دندانی یا لینگوال چیست؟

ارتودنسی لینگوال، یک روش درمانی ارتودنسی است که برای ردیف کردن و مرتب کردن دندان هایی که در جایگاه صحیحی قرار ندارند و یا از ردیف صحیح خود خارج شده اند، استفاده می شود.

در این روش ارتودنسی، دستگاه های ارتودنسی شامل براکت ها، سیم ها و کش های الاستیکی، در قسمت پشتی دندان ها و در سمت زبان قرار می گیرند. این براکت ها به دلیل موقعیت مکانی که دارند، براکت های داخلی نیز نامیده می شوند. در واقع براکت های ارتودنسی پشت دندانی، برخلاف ارتودنسی ثابت فلزی سنتی، در قسمت جلویی دندان ها واقع نشده اند و در معرض دید مخاطب قرار نمی گیرند. این مسئله، تنها تفاوت بین ارتودنسی لینگوال و سایر انواع ارتودنسی ثابت می باشد و دستگاه ها و سخت افزارهای به کار رفته در هر دو نوع ارتودنسی فلزی ثابت سنتی و ارتودنسی پشت دندانی، بسیار با هم شباهت دارند.

انجام ارتودنسی پشت دندانی در چه افرادی کاربرد دارد؟

این روش در تمامی افراد و در تمامی گروه های سنی قابل استفاده است و یک روش مناسب برای حل اکثر مشکلات و ناهنجاری های دندانی است. اما انجام این روش، بیشتر در بزرگسالان کاربرد دارد؛ زیرا این نوع ارتودنسی، نوعی ارتودنسی پنهان و نامرئی است و به راحتی توسط مخاطب دیده نمی شود. بزرگسالانی که به خاطر موقعیت اجتماعی، حفظ ظاهر نرمال و حفظ اعتماد به نفس خود به دنبال یک راه حل مناسب برای صاف کردن دندان هایشان، بدون دیده شدن دستگاه های ارتودنسی هستند، می توانند با خیال راحت از این روش درمانی استفاده کنند.

ارتودنسی لینگوال برای حل چه مشکلاتی کاربرد دارد؟

بهتر است بدانید که دستگاه های ارتودنسی متحرک تنها می توانند مشکلات دندانی جزئی شما را برطرف کنند و قادر به حل کردن مشکلات و ناهنجاری های شدید دندانی نخواهند بود. ارتودنسی پشت دندانی، به این علت که یک نوع ارتودنسی ثابت محسوب می شود، می تواند مشکلات شدیدتر دندانی شما را به خوبی بهبود بخشیده و حل کند. مشکلاتی که توسط ارتودنسی لینگوال رفع می شوند عبارتند از:

کج بودن و نامرتبی متوسط تا شدید دندان ها

ازدحام و شلوغی بیش از حد دندان ها

انواع مال اکلوژن ها

منبع : www.orthodr.ir

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۵۴:۰۵ توسط:netware موضوع: نظرات (0)