عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

نکاتی درباره ارتودنسی کودکان که همه والدین دلسوز باید بدانند

اگر کودک شما دندان‌های نامرتبی دارد و فکر می‌کنید علاوه بر زیبایی طرح لبخند، در گفتار، جویدن و سایر عملکردهای دهانی‌اش مشکل خاصی وجود دارد، حتما این مقاله از دکتر کامیار خضری بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران  را بخوانید.

ارتودنسی دندان چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم درباره درمان ارتودنسی کودکان بخوانیم بهتر است یک تعریف ساده و اولیه از درمان ارتودنسی داشته باشیم:

بهترین سن شروع ارتودنسی کودکان چه سنی است؟

پیش از این در مقاله‌ای با عنوان (چرا باید بچه‌ها را از سن ۷ سالگی پیش متخصص ارتودنسی بُرد؟) درباره سن مناسب ارتودنسی کودکان به طور مفصل صحبت شده است. متخصصان ارتودنسی بر این باورند که بهترین سن برای آغاز مداخلات ارتودنسی در کودکان سن ۷ سالگی است. البته ممکن است کودک کمی زودتر یا کمی دیرتر به آغاز مداخلات نیاز داشته باشد. اما با توجه به بسیاری از عوامل، بهترین سن همین ۷ سالگی است.

مشکلات مهم ارتودنسی کودکان کدامند؟

مهم‌ترین مشکلاتی که در اغلب کودکان در سنین پایین دیده می‌شود عبارتند از:

کج بودن یک یا چند دندان

دیر یا زود در آمدن دندان های دائمی (که در این دو وضعیت دندان‌ها کج می‌شوند)

ازدحام یا شلوغی دندان‌ها (اورکراودینگ)

وجود فاصله بین دندان‌ها (فاصله بیش از ۰.۵ میلی متر)

وجود فاصله بین دندان‌های بالا و پایین (در جلوی دهان) حین بسته بودن دهان کودک

جلوزدگی بیش از حد فک بالا (نسبت به فک پایین که با نام اوربایت شناخته می‌شود)

جلوزدگی فک پایین (نسبت به فک بالا که با نام آندربایت شناخته می‌شود)

قرار گرفتن دندان‌های بالا (پشت دندان های پایین) در یک طرف فک که به آن کراس بایت گفته می‌شود

مشکلات ارتودنسی در کودکان چگونه برطرف می‌شوند؟

طی یک مقاله با عنوان (همه چیز درباره درمان ارتودنسی دو مرحله ای) به صورت مفصل به نحوه درمان ارتودنسی کودکان در ۲ مرحله پرداخته ایم. اگر مایلید به آن صفحه مراجعه کنید و اگر نه، به طور خلاصه هر دو مرحله را برای شما در این بخش توضیح خواهیم داد.

مرحله اول ارتودنسی

این مرحله معمولاً زمانی شروع می شود که کودک بین ۷ تا ۱۲ سال سن دارد. این محدوده سنی معمولا تحت عنوان سنین رشد شناخته می‌شود. هدف اصلی ما از انجام این مرحله کمک به رشد استخوان‌های فک است. در واقع ما می‌خواهیم کاری کنیم که فک‌ها به خوبی رشد کنند و پهنای آن‌ها نیز مناسب باشد. این‌کار باعث می‌شود که فضا برای رشد دندان‌های دائمی فراهم شود. برای این مراحله، از دستگاه های ارتودنسی فانکشنال کمک گرفته می‌شود. وسیع کننده‌های کام و فضا نگهدارها مهم‌ترین دستگاه‌های ارتودنسی بکار رفته در مرحله ۱ ارتودنسی کودکان هستند. به فاز اول درمان معمولا ارتودنسی پیشگیرانه گفته می‌شود.

هزینه ارتودنسی کودکان چقدر است؟

این سوال را بارها مراجعان و والدین از ما پرسیده‌اند. حقیقت این است که نمی‌توان بدون معاینه فیزیکی و بررسی با تصاویر اشعه ایکس درباره هزینه ارتودنسی کودکان به طور دقیق اظهار نظر کرد. اما ما مقاله‌ای با عنوان ” هزینه ارتودنسی سال ۹۹ + نحوه محاسبه + جدول قیمت” نوشته‌ و در آن یک جدول درج کرده‌ایم که تمام هزینه‌ها را پوشش داده است. اگر مایلید درباره هزینه انواع روش ارتودنسی مطلع شوید حتما سری به این صفحه بزنید.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۰۱:۵۹ توسط:netware موضوع: نظرات (0)