عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

کاربرد سوربیتول در تولید صابون

سوربیتول ممکن است از طریق یک واکنش کاهش گلوکز تولید شود که در آن گروه آلدهید به یک گروه هیدروکسیل تبدیل می شود. واکنش نیاز به NADH دارد و توسط آلدوز ردوکتاز کاتالیز می شود. کاهش گلوکز اولین گام راه پولیول متابولیسم گلوکز است.

این مکانیسم حاوی ترکیب تیروزین در محل فعال آلدئید ردوکتاز است. اتم هیدروژن در NADH به اتم کربن آلدئید الکتروفیله منتقل می شود. الکترون ها در اتصال دوجنسی کربن آلدئید به اکسیژن منتقل می شوند که پروتون را بر روی زنجیره جانبی تیروئید جذب می کند تا گروه هیدروکسیل را تشکیل دهد. نقش آلدئید ردوکتاز تیروزین فنول به عنوان یک اسید کلی برای تولید پروتون به اکسیژن آلدهید شده کاهش یافته در گلوکز استفاده می شود.

کاهش قند در مسیر طبیعی متابولیسم گلوکز در بدن انسان طبیعی نیست، جایی که سطح گلوکز در محدوده طبیعی است. با این حال، کاربرد سوربیتول در بیماران دیابتی که سطح قند خونشان بالا است، تا ۱/۳ گلوکز می تواند از مسیر کاهش گلوکز جلوگیری کند. این NADH  مصرف خواهد کرد و در نهایت منجر به آسیب سلول خواهد شد.

بیشتر بدانید:

پودر کاکائو
بهبود دهنده نان
سوربیتول یک الکل قند مشتق شده از شربت ذرت است. فرمولهای ضخیم و پایدار را تشکیل می دهد. به عنوان یک روان کننده، در تهویه پوست و جلوگیری از ریزش از مو کمک می کند. درلوازم آرایشی به عنوان یک روان کننده و غلظت دهنده استفاده می شود. دارای طیف گسترده ای از کاربردهای در صنایع آرایشی که می تواند در فرم بلوری یا مایع باشد.

یک ماده خشک کننده پوست و تهویه پوست است که اغلب در صابون های خفیف، شامپو بچه و محصولات مراقبت از مو استفاده می شود. خواص ترمیمی سوربیتول باعث شده که در ساخت صابون استفاده شود.

ترکیب سوربیتول و سدیم سیترات بهترین نتیجه را در صابون به ارمغان می آورند. از سوی دیگر سوربیتول گاهی اوقات مانند گلیسیرین عمل می کند و مرطوب کننده است. پس می تواند جایگزین گلیسیرین در لوازم آرایشی بهداشتی شود، زیرا ارزان تر از گلیسیرین است. صابون های زیبا، شفاف، روشن و رنگی دارای ترکیبات مصنوعی اعم از امولسیفایرها ی مبتنی بر الکل مانند سوربیتول هستند.

برای تولید صابون شفاف نسبت به صابون معمولی نیاز به انرژی بیشتری است. وجود این مواد در صابون باعث می شوند صابون بهتر ذوب شود و به شکل مورد نظر تبدیل شود. صابون های حاوی امولسیفایرها باعث نرم شدن پوست می شوند. سوربیتول به عنوان یک روان کننده و غلظت دهنده نیز استفاده می شود. هر دو گلیسیرین و سوربیتول هر دو مواد ایمن برای مصرف هستند.

صابون های شفاف ساخته شده با سوربیتول و گلیسیرین خشک نخواهند شد مانند آنهایی که با الکل های خشک تر ساخته می شوند. سوربیتول بسیار پایدار، شیمیایی و غیر فعال است. می تواند در دمای بالا مقاومت کند و در واکنش های مایلارد (قهوه ای) شرکت نمی کند که این یک مزیت است.

منبع : فروشگاه مواد شیمیایی جهان شیمی www.jahanshimi.com

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۳:۱۹ توسط:netware موضوع: نظرات (0)