عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

گردنبند با زنجیر تیغ ماهی چیست؟

آیا می‌دانید زنجیر طلا تیغ ماهی چیست و آیا تا کنون برای خرید این مدل گردنبند وسوسه شده‌اید؟ اگر نمی‌دانید از این زنجیرها چگونه می‌توان استفاده کرد و چگونه باید از آنها مراقبت کرد در ادامه این مطلب با طلا فروشی اینترنتی کیش طلا همراه باشید.

احتمالا از روی نام این زنجیر حدس زده‌اید که چه شکلی می‌تواند داشته باشد؛ یک زنجیر فلزی پهن و مسطح که بخش‌های چسبیده به هم دارد. تکه‌های کوچک فلز به شکل هفتی در کنار یکدیگر چیده شده‌اند تا شکلی شبیه به تیغ ماهی را تداعی کنند.

بزرگ‌ترین مشکل و عیبی که این زنجیر دارد این است که به راحتی پیچ می‌خورد. از آنجا که همه بخش‌های زنجیر صاف و نازک هستند، اگر زنجیر را کمی محکم‌تر از معمول بکشید ممکن است خم و دفرمه شود.

بیشتر بدانید :

قیمت طلا چگونه محاسبه میشود ؟
طلای 18 عیار چیست ؟
با زنجیر تیغ ماهی مدال یا آویز استفاده نمی‌کنند!

یکی از اشتباهات رایج مردم هنگام استفاده از زنجیر تیغ ماهی این است که سعی دارند از آن مدال آویزان کنند. این کار به هیچ وجه درست نیست؛ اول به این دلیل که این زنجیر بسیار ظریف است و هر نوع فشاری سبب خم شدن یا شکستن آن می‌شود. دوم اینکه این زنجیر به خودی خود زیباست و به آویز یا مدالی برای نمای بیشتر نیاز ندارد.

زنجیر تیغ ماهی مناسب هر موقعیتی نیست

همان طور که بارها در بالا اشاره کردیم، گردنبند تیغ ماهی بسیار شکننده است. به همین خاطر هنگام استفاده از آن باید حواستان جمع باشد که پیچ نخورد یا به موها یا لباستان گیر نکند.

به طور کلی توصیه ما این است که این گردنبند را فقط برای مناسبت‌های خاص بپوشید و پس از بازگشت به خانه فورا آن را از گردن باز کرده و در جعبه‌اش بگذارید تا سالم باقی بماند.

آیا آسیب‌های گردنبند تیغ ماهی قابل تعمیر است؟

این موضوع به نوع ضربه‌ای که به گردنبند وارد شده بستگی دارد. اما باید بدانید که جای تعمیر در گردنبند دیده می‌شود و زنجیر هرگز شبیه روز اولش نخواهد شد.

البته اگر زنجیر فقط خم شده باشد، می‌توان آن را صاف و دوباره مسطح کرد بدون اینکه جای خمیدگی دیده شود. اما محل خمیدگی ضعیف شده و ممکن است پس از مدتی دوباره از همان جا دچار آسیب بشود. حتی ممکن است دفعه بعدی از همان محل بشکند.

منبع " گالری طلا و جواهر کیش طلا  www.kishtala.com

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۴۸:۵۶ توسط:netware موضوع: نظرات (0)