عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

استفاده از سوربیتول در غذای سگ ها

سوربیتول ممکن است از طریق یک واکنش کاهش گلوکز تولید شود که در آن گروه آلدهید به یک گروه هیدروکسیل تبدیل می شود. واکنش نیاز به NADH دارد و توسط آلدوز ردوکتاز کاتالیز می شود. کاهش گلوکز اولین گام راه پولیول متابولیسم گلوکز است.

این مکانیسم حاوی ترکیب تیروزین در محل فعال آلدئید ردوکتاز است. اتم هیدروژن در NADH به اتم کربن آلدئید الکتروفیله منتقل می شود. الکترون ها در اتصال دوجنسی کربن آلدئید به اکسیژن منتقل می شوند که پروتون را بر روی زنجیره جانبی تیروئید جذب می کند تا گروه هیدروکسیل را تشکیل دهد. نقش آلدئید ردوکتاز تیروزین فنول به عنوان یک اسید کلی برای تولید پروتون به اکسیژن آلدهید شده کاهش یافته در گلوکز استفاده می شود.

کاهش قند در مسیر طبیعی متابولیسم گلوکز در بدن انسان طبیعی نیست، جایی که سطح گلوکز در محدوده طبیعی است. با این حال، کاربرد سوربیتول در بیماران دیابتی که سطح قند خونشان بالا است، تا ۱/۳ گلوکز می تواند از مسیر کاهش گلوکز جلوگیری کند. این NADH  مصرف خواهد کرد و در نهایت منجر به آسیب سلول خواهد شد.

بیشتر بدانید :

سیترات سدیم
کربنات پتاسیم
شیرین کننده های مصنوعی مانند  آسپارتام ، سوربیتول به طور کلی ایمن به نظر می رسند و به عنوان یک شیرین کننده مصنوعی جایگزین در غذاهای انسانی محبوب شده اند. در غذای حیواناتی مانند سگ ها نیز به انداز های مشخص می توان استفاده کرد.

سوربیتول یک جایگزین قند است یک ماده شیرین کننده شیمیایی مصنوعی است که برای جذابیت بیشتر عطر و طعم غذای سگ هااضافه می شود و هیچ آسیبی به سگ هاوارد نمی کند. تا حدی از ارزش غذایی برخوردار است. برخلاف شیرین کننده های مصنوعی با کالری صفر، انرژی رژیم غذایی را تأمین می کند. یک داروی اثبات شده برای سگ ها است و سمی نیست.

سوربیتول معمولاً در صنایع غذایی نیمه مرطوب مخصوصاً حیوانات اهلی مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد سوربیتول در غذای سگ ها بی خطر است، اما میزان مصرف آن فقط طبق توصیه پزشک باید انجام شود. مصرف بیش از حد دارو منجر به سایر مشکلات مرتبط با سلامتی می شود. به هیچ وجه نمی تواند قند خون یا سطح گلوکز را افزایش دهد، زیرا نوعی کربوهیدرات است که توسط بدن به طور کامل جذب نمی شود.

سوربیتول را با شیر یا آب مخلوط کنید و از آنجا که شیرین است، سگ ها آن را به راحتی مصرف می کنند. به عنوان ملین نیز استفاده شود. اگرچه سوربیتول برای حیوان خانگی خطرناک نیست، در صورت مصرف در دوزهای زیاد ممکن است باعث ناراحتی معده، گاز یا مدفوع شل شود.

سوربیتول ، اگر به عنوان راه حل تجویز شود ، باید به طور موقت برای درمان روده سگ درمان شود. استفاده طولانی مدت از آنها منجر به وابستگی ملین خواهد شد.

منبع : www.jahanshimi.com

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۱۰:۰۵ توسط:netware موضوع: نظرات (0)