عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

ارتودنسی برای صورت نامتقارن

حتما می دانید که یکی از معیار های زیبایی چهره، متقارن بودن آن است؛ البته که بدن و چهره ی هیچ کس کاملا متقارن نیست و در همه ی افراد قسمت راست و چپ بدن، اندکی تفاوت دارند. اما گاهی ممکن است این نامتقارنی بیشتر شود. نامتقارن بودن در قسمت فک، علاوه بر این که ممکن است زیبایی را تحت تاثیر قرار دهد، باعث بروز مشکلاتی هم می شود. اما این مشکلات نامتقارنی از کجا ناشی می شوند؟ آیا می‌دانستید که ممکن است منشا این قرینه نبودن ها، دندان ها و فک باشند؟ امروزه با پیشرفت علم دندان پزشکی و ارتودنسی، مقدار قابل توجهی از این مشکلات با ارتودنسی صورت نامتقارن بر طرف می‌شود.

بیشتر بدانید:

ارتودنسی بی رنگ
ارتودنسی بدون سیم
تشخیص صورت نامتقارن

مثل همیشه ابتدا رو به روی آینه بایستید و به چهره خود نگاه کنید؛ اگر عدم تقارن آنقدر باشد که با چشم دیده شود، باید به پزشک مراجعه کنید.

بهترین سن برای ارتودنسی صورت نامتقارن

انجمن ارتودنسی آمریکا پیشنهاد می‌کند که در سن هفت سالگی اولین معاینه ارتودنسی خود را انجام دهید. به طور کلی مهم ترین موضوع، شدت و بزرگی مشکل است. اما بیماری که مشکل فکی نداشته باشد، در هر سنی می‌تواند به ارتودنسی کردن دندان هایش اقدام کند. در پاره ای موارد مثلا انواع کراس بایت ها و جلوزدگی فک؛ هرچه در سنین پایین تر اقدام به ارتودنسی کنید بهتر است.

درست است که در هر سنی می‌توان برای ارتودنسی اقدام کرد، اما باید بدانید که ارتودنسی در دوران بلوغ خیلی راحت تر از دوران های دیگر زندگی است؛ چون حرکت دادن استخوان در این سنین بسیار راحت تر است.

درمان نامتقارنی فک به کمک ارتودنسی

چنانچه قرینه نبودن فک صورت، ریشه دندانی داشته باشد، ممکن است بتوان با جا به جا کردن دندان ها یا همان ارتودنسی، این مشکل را برطرف کرد که ارتودنسی نیز، خود دارای روش های متفاوتی است. برای این منظور معمولا از الاستیک های نامتقارن و یا ضربدری و ساز و کار هایی که بر مبنای مینی اسکرو هستند استفاده می‌شود. مینی اسکرو ها پیچ هایی هستند که در استخوان فک قرار می‌گیرند و در حرکت دادن دندان ها نقش دارند.

استفاده از مینی اسکرو در درمان قرینه نبودن صورت

در ابتدا باید بگوییم که قرار دادن مینی اسکرو در دهان، بر خلاف تصور عموم کار سختی نیست؛ البته این کار با کمک بی حسی دهان و دندان بیمار انجام می‌شود. مزیت دیگر آن است که بسیار راحت از دهان خارج می‌شود. از دیگر فواید استفاده از مینی اسکرو، این است که ارزان تر از سایر روش هاست.

رابطه ارتودنسی با جراحی فک

لازم است بدانید که به ارتودنسی و جراحی فک همراه با هم، اتوسرجری می‌گویند. اگر دندان ها در جای مناسب خود قرار نگرفته باشند، جراحی فک هم نتیجه خوبی نخواهد داشت. بنابراین، متخصص ارتودنسی  باید ابتدا از مرتب بودن دندان های هر دو فک اطمینان پیدا کند؛ سپس اگر لازم بود به جراحی فک اقدام کند. هنگاهی که دندان ها ارتودنسی شدند و حداقل شش ماه ار آن گذشت، جراح فک پس از بررسی های لازم، برای جراحی تصمیم گیری می‌کند. البته باید بدانید که پس از جراحی فک هم مدت شش تا دوازده ماه، ارتودنسی را ادامه می‌دهند.

منبع : www.orthodentist.ir


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۱۹:۴۹ توسط:netware موضوع: نظرات (0)