عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

فیلتر روغن هیوندای چیست؟

فیلتر روغن هیوندای از یک واشر فلزی سوراخ‌دار به همراه یک واشر آب‌بندی و یک سوراخ که در وسط بلوک سیلندر پیچ می‌شود و به همراه یک کاسه فلزی محتوی کاغذ فیلتردار جهت تصویه روغن تشکیل شده است.

در ادامه این مقاله با استار پارتس نمایندگی فروش قطعات کیا و هیوندای همراه باشید تا با این قطعه حیاتی در خودرو هیوندای خود بیشتر آشنا شوید.

روغن از سوراخ‌های روی واشر وارد فیلتر شده و پس از عبور از کاغذ صافی روغن از وسط فیلتر و سوراخ وسط وارد موتور می‌شود. روغن کثیف به وسیله فشار پمپ روغن وارد فیلتر شده و با عبور از صافی تصفیه می‌گردد.

انواع فیلتر روغن هیوندای

معمولا فیلترهای روغن هیوندای شامل دو نوع می‌باشند،فیلتر روغن اولیه و ثانویه.

فیلتر روغن اولیه می‌تواند ذرات به اندازه ۲۵ _۳۰میکرون (موی انسان ۶۵_ ۷۰ میکرون است) را متوقف کند. در فیلترهای جریان کامل تنها از نوع اولیه استفاده می‌شود که قادرند ۲۵ الی ۳۰ میکرون را در خود متوقف نمایند.

فیلترهای ثانویه می‌توانند ذرات ۵ تا ۱۰ میکرون را متوقف کنند. فیلترهای ثانویه (جریان فرعی) کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در موتورهای دارای دوفیلتر روغن اولیه و ثانویه، یک قسمت کوچک روغن حدود ۱ الی ۱۰ درصد وارد فیلتر ثانویه می‌شود و بقیه از محل فیلتر اولیه عبور می‌کند.

هر چقدر فیلتر بیشتری در موتور استفاده شود ذرات معلق بیشتری از روغن جذب می‌شوند.

بیشتر بدانید: راهنمای خرید روغن گیبرکس هیوندای

فیلتر مرغوب:

یک فیلتر روغن هیوندای مرغوب دارای مشخصات و قابلیت‌هایی است ازجمله:

¤ عدم مقاومت در برابر ورود روغن

¤ جداسازی مطلوب ذرات از روغن

¤ قدرت جذب بیشتر آلودگی‌ها

¤ مقاومت در برابر پارگی

¤ محفظه کارآمد با قابلیت تحمل فشار بالا

¤ آب‌بندی مناسب

¤ دارای سوپاپ اطمینان

در ساخت انواع فیلترهای مرغوب، ‌علاوه بر استفاده از کاغذهای مناسب به موارد دیگر نیز توجه می‌شود، ‌از جمله می‌توان به عدم وجود نشتی در مدیا فیلتر، ‌قرارگیری (جا نمایی) صحیح فیلتر در پوسته، ‌انتخاب نوع آلیاژ مصرفی در محفظه و پوشش مطلوب رنگی اشاره نمود.

اطمینان از استاندارد بودن فیلتر روغن هیوندای

هنگام خرید و نصب فیلتر حتما به استاندارد بودن آن باید توجه نماییم.

امروزه متاسفانه شاهد هستیم که فیلترهایی در تعویض روغنی ها و اتوسرویس‌ها وجود دارند که بسیار ارزان خریداری شده و با حذف قسمت‌های حیاتی در فیلترها نظیر سوپاپ اطمینان و استفاده از مواد نامرغوب باعث آسیب به موتور خودروها و کم شدن طول عمر موتور و تحمیل هزینه های سرسام‌آور به صاحبان خودروها می‌گردد‌.

منبع: star.parts


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۵۳:۵۶ توسط:netware موضوع: نظرات (0)