عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

دندانپزشکی اضطراری

حتما برای شما یا یکی از افراد خانواده‌تان پیش آمده که با درد ناگهانی دندان مواجه شده‌اید و یا در ساعات نیمه شب مشکل دندان درد شدیدی در شما به وجود آمده است و درد به قدری زیاد بوده که نمی‌توانستید تحمل کنید تا در روز بعد از دکتر وقت ویزیت گرفته و به او مراجعه کنید. برای انجام چنین خدماتی می‌توانید از دندانپزشکی شبانه روزی استفاده کنید. معمولا در هر محله و منطقه‌ای یک کلینیک دندان پزشکی شبانه روزی وجود دارد که می‌تواند اقدامات حرفه‌ای دندان را در هفت روز هفته و به صورت ۲۴ ساعته برای مردم انجام دهد. در ادامه شما مقاله از کلینیک دندانپزشکی جنت اباد که  یک دندانپزشکی مجهز شبانه روزی می خوانید و با ویژگی های تمامی دندانپزشکی های اضطراری و یا شبانه روزی آشنا خواهید شد.

شایع‌ترین موارد اضطراری دندانپزشکی

همان‌طور که گفتیم دندانپزشکی‌های ۲۴ ساعته معمولا در نزدیکی هر محله قرار دارند و می‌توانند بیماران را درمان کنند. وقتی که خیلی احساس درد می‌کنید یا حتی احساس ناراحتی جزئی می‌کنید و نمی‌توانید از دندان‌پزشکان متخصص خود وقت ویزیت بگیرید، می‌توانید از طریق دندانپزشکی شبانه روزی و ۲۴ ساعته مشکل خود را حل کنید. مواردی که افراد در صورت مواجه شدن با آن‌ها به دندان پزشکی های ۲۴ ساعته مراجعه می‌کنند عبارت‌ اند از:

کشیدن دندان‌ها

جراحی دهان یا ناراحتی

آبسه دندان

ایجاد حفره دندان

پر کردن دندان از دست رفته

تاج گمشده

کاشت دندان( ایمپلنت دندان )

دندان ترک خورده

دندان درد

پروتزهای شکسته

موارد اضطراری ارتودنسی

اورژانس دندانپزشکی کودکان

اورژانس دندانپزشکی بارداری

اورژانس دندانپزشکی چیست؟

دندانپزشکی اورژانسی برای کاهش درد، توقف خونریزی یا جلوگیری از آسیب به بدن اقدامات لازم و مربوطه را انجام دهد. موارد اضطراری بیشتر اوقات به دلیل آسیب‌های ضربه‌ای ایجاد می‌شوند؛ اما باز هم باید بگویم که می‌تواند در نتیجه نادیده گرفتن طولانی مدت بهداشت دهان و دندان و حفظ آن‌ها باشد. اکثریت مواردی که اورژانس دندانپزشکی صورت می‌گیرد به دلیل پوسیدگی دندان، پریودنتیت و عفونت دندان است. اورژانس فوری دندانپزشکی یکی از زیر مجموعه‌های دندانپزشکی ریال اورژانس دندانپزشکی و دندانپزشکی‌های شبانه روزی است که مواردی را برطرف می‌کند که نیاز به اقدام سریع دارند و به این معنی است که حدود یک ساعت برای درمان وقت دارید.  موارد اضطراری و فوری معمولا درد شدیدی دارند و چند کار وجود دارد که می‌توانید از خانه تا رسیدن به اورژانس فوری دندانپزشکی انجام دهید؛ اما ممکن است کافی نباشد. پس باید در اسرع وقت به دنبال کمک پزشکی باشید. اقدام نکردن ممکن است به معنای از دست دادن دندان و آسیب جدی به سلامتی و یا حتی خطر برای زندگی شما باشد.

اقدامات اورژانس فوری دندان پزشکی

موارد اضطراری فوری باید ظرف چند ساعت درمان شوند. همچنین اقدامات اورژانس فوری دندان پزشکی معمولا شامل موارد زیر می‌شود:

کشیدن دندان
عفونت دندان
درد صورت
خونریزی بافت لثه
همچنین خطر ابتلا به عفونت جدی بستگی به موارد مختلفی دارد و می‌توانید با استفاده از محلول‌ها و روش‌های خانگی آسیب را کنترل کرده و درد را هم کنترل کنید؛ اما باید باز هم به پزشک مراجعه کنید.

بیشتر بدانید : مجله ارتودنسی دندان


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۱۴:۱۲ توسط:netware موضوع: نظرات (0)