عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

نحوه انتخاب یک متخصص ارتودنسی خوب

مشکلات مال‌اکلوژن از جمله نگرانی های دندانپزشکی شایع در میان افراد مختلف است. کسانی که از این مشکلات رنج می برند نیاز به درمان ارتودنسی دارند. این افراد باید حتما یک متخصص ارتودنسی خوب پیدا کنند تا بتوانند طی دوره درمان از مهارت ها، تجربه و همچنین مشاوره چنین متخصصی جهت رفع مال اکلوژن خود کمک بگیرند. این مقاله حاوی اطلاعاتی است که به شما کمک می کند نه تنها یک متخصص ارتودنسی خوب بلکه بهترین متخصص ارتودنسی دندان شهر خودتان) مثلا بهترین متخصص ارتودنسی در کرج ، تهران و...) را انتخاب کنید.

درمان ارتودنسی خود را به چه کسی بسپاریم؟

بسیاری از افراد بدون داشتن هیچ معیار یا ملاکی به اولین متخصص ارتودنسی دندانی که می رسند او را به عنوان متخصص خود انتخاب می کنند. هرچند که معیارهای خاصی برای انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی دندان وجود ندارد اما به نظر می رسد که داشتن حداقل چند معیار انتخابی می تواند به شما در انتخاب یک متخصص ارتودنسی خوب کمک کرده و دوره درمان موفقی را برایتان رقم بزند.

در ادامه با چند معیار و فاکتور موثر در انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی دندان آشنا خواهید شد. اگر دوست ندارید درمان خود را به هر کسی واگذار نکنید حتما برای خود چند معیار داشته باشید یا چند فاکتور زیر را در هنگام انتخاب متخصص در نظر بگیرید.

تجربه و تخصص

قبل از هر چیز مهم است بدانید که یک متخصص ارتودنسی خوب برای ارائه خدمات با کیفیت دارای دانش و تجربه بسیار بالایی است.

اخلاق، پیگیری و صبوری

داشتن تخصص و تجربه برای موفقیت درمان ارتودنسی بسیار مهم است، اما پیگیری منظم، اخلاق، و صبوری متخصص از جمله فاکتورها یا معیارهای یک متخصص ارتودنسی خوب است که می تواند یک تجربه درمان عالی برای افراد رقم بزند.

فراموش نکنیم که به طور متوسط درمان ارتودنسی حدود 18 ماه زمان نیاز دارد. بنابراین اگر متخصص شما چنین ویژگی هایی نداشته باشد، چطور میتوان از روند درمان مطمئن بود و یا یک نتیجه ایده آل را انتظار داشت.

انواع درمان ارتودنسی دندان

بسیاری از مردم در خصوص درمان های ارتودنسی آگاهی کافی ندارند. برخی از آن ها حتی متوجه نیستند که چه تعداد گزینه های درمان ارتودنسی برایشان وجود دارد.

اما باید بدانید که هر بیماری نوع خاصی از درمان ارتودنسی را نیاز دارد، به عبارتی هر شخصی نیازهای خاص خود را دارد و نوع درمانش هم ممکن است متفاوت باشد. به همین دلیل یک متخصص ارتودنسی خوب باید متناسب با نیاز هر مراجع و مشکلات خاص او درمان ویژه ای برای آن مراجع در  نظر بگیرد.

رایجترین درمان های ارتودنسی دندان عبارتند از:

ارتودنسی ثابت با بریس فلزی

ارتودنسی ثابت با بریس سرامیکی

سیستم ارتودنسی دیمون

دستگاه های لینگوال یا پشت دندانی

ارتودنسی نامرئی

انواع دسنگاه های ارتودنسی متحرک مانند اینویزیلاین ها

نگهدارنده های ارتودنسی

برنامه های پرداخت

در نظر گرفتن جنبه های مالی یکی از مهمترین عوامل، ملاک ها یا معیارهایی است که باید هنگام انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی دندان مورد توجه قرار گیرد. اگر توان مالی خوبی دارید این معیار را خط بزنید زیرا اگر هزینه ارتودنسی دندان را یکجا پرداخت کنید برای شما به صرفه تر است وممکن است برایتان کمتر حساب شود.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۲۰:۰۵ توسط:netware موضوع: نظرات (0)