عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

روش های درمان زیبایی دندانپزشکی

دندانپزشکی زیبایی یکی از شاخه های نوین رشته ی دندانپزشکی است. به عنوان مثال در گذشته شکستگی دندان قابل ترمیم نبود اما امروزه با روش های گوناگونی می توان این مشکل را برطرف نمود. عارضه ای که در هنگام خندین لثه مشخص می شود نیز در گذشته قابل درمان نبود اما امروزه با جراحی ولیفت لثه و اصلاح طرح لبخند می توان این مورد را نیز برطرف نمود. و ده ها عارضه ی دیگر که به لطف این رشته ی نوین قابل درمان هستند. برخی از روش های زیباسازی عبارتند از:

بیشتر بدانید : دندانپزشکی کودکان

جرمگیری

به دلیل مصرف مواد غذایی مختلف حتی با مسواک زدن و رعایت بهداشت دهان و دندان نیز دندان ها جرم و پلاک خواهند گرفت. ممکن است میزان جرم گرفتگی با رعایت بهداشت کمتر شود اما این امر کاملاً اجتناب ناپذیر است. جرم باعث می شود دندان ها تیره و کدر به نظر برسند علاوه بر این منجر به عفونت و پوسیدگی دندان ها خواهد شد. جرمگیری یکی از روش های نوینی است که علاوه بر تأثیر بر زیبایی جنبه ی درمانی نیز دارد.

بلیچینگ

این روش زردی و بد رنگی دندان ها را اصلاح می کند. بلیچینگ یا سفید کردن دندان ها برطرف کننده ی بدرنگیهای ژنتیکی و رنگدانه هایی است که باعث تغییر رنگ دندان ها شده اند. با این روش دندان ها سفید و زیبا خواهند شد.

لمینت

از انواع لمینت دندان برای برطرف کردن مشکلاتی نظیر ترک خوردگی، شکستگی، فواصل کم بین دندانی، نامرتب بودن دندان ها، بدرنگ بودن و … استفاده می شود. لمینت دو نوع است: کامپوزتی و سرامیکی. هریک از این روش ها مزایا و معایب خاص خود را داشته و متناسب با شرایط بیمار برای او تجویز خواهند شد.

ارتودنسی

از ارتودنسی به منظور مرتب کردن به هم ریختگی، شلوغی و فواصل زیاد بین دندانی استفاده می شود. در صورتی که شدت نامرتب بودن دندان ها زیاد باشد فرد علاوه بر زیبایی در بلع، جویدن و تمیز کردن نیز دچار مشکل خواهد شد.

ایمپلنت و پروتز

ایمپلنت دندان و پروتز هر دو به عنوان جایگزین دندان از دست رفته مورد استفاده قرار می گیرند. ایمپلنت پایه ای تیتانیومی سازگار با سلول های بدن بوده و می تواند جایگزین دائمی یک یا چند دندان از دست رفته باشد. انجام ایمپلنت مانند پیوند عضو است و در صورتی که بدن آن را پس بزند نمی توان مجدد این کار را انجام داد.

در این صورت می توان از پروتز استفاده نمود. پروتزها به دو دسته ی ثابت و متحرک تقسیم شده و در واقع جایگزین عضوی از بدن با مشابه مصنوعی آن هستند.

بیشتر بدانید : درمان های ارتودنسی


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۵۲:۲۷ توسط:netware موضوع: نظرات (0)