عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

آشنایی با 5 نوع روکش دندان و کاربرد هر کدام

تاج یا روکش دندان یک مفهوم جدید و روشی کاربردی در ترمیم دندان های آسیب دیده است. اگرچه روکش ها از زمان های بسیار قدیم نیز وجود داشته اند ولی امروزه با تنوع زیادی در خصوص آن ها روبرو هستیم. امروزه مردم در هر سنی که باشند می توانند به راحتی با انواع تاج دندان اقدام به ترمیم پوسیدگی دندان خود کنند و تا آخر عمر از وجود دندان خود بهره مند شوند. این مقاله درباره انواع تاج و روکش های دندانی است و اطلاعات کافی درباره 5 نوع روکش مختلف دندانپزشکی را در اختار شما قرار میدهد. اگر مایلید که دندان خود را با کمک این مواد روکش کنید حتما این مقاله از کلینیک دندانپزشکی آرتمان را بخوانید.

بیشتر بخوانید : بستن فاصله بین دندان ها

آشنایی با 5 نوع روکش دندان

1. روکش استیل دندان

یکی از متداول ترین مواد بکار رفته در ساختار تاج ها و روکش های دندانی (مخصوصا دندانپزشکی اطفال)، استیل ضد زنگ است. این روکش گزینه ای ایده آل برای دندانهای شیری کودکان است که نیاز به ترمیم دارد. اگر دندان کودک هنوز فرصتی برای کشیده نشدن داشته باشد از روکش استیل دندان کودکان برای ترمیم دندان استفاده میشود.

2. روکش سفید دندان ای اس

روکش دندان ES نوعی تاج پیش ساخته یا آماده است که به صورت آناتومیک (نمای اکلوزال) از قبل کار شده است و نیازی به دستکاری یا اصلاحات بعد از نصب ندارد. این روکش بر روی دندان آسیب دیده قرار گرفته و نمای نسبتا طبیعی دارد.

3. روکش سرامیکی دندان

روکش های تمام سرامیک از نوعی گل رس سفید و سخت به نام “Kaolin” ساخته میشود و آن را به یک انتخاب ایده آل برای یک تاج دندانی قوی و زیبا تبدیل می کند. این تاج دندان برای افرادی مناسب باست که به جهت زیبایی اقدام به نصی روکش میکنند.

تاج های سرامیکی رنگ طبیعی دارند و از همه مهمتر، رنگ سفید آن با بقیه دندان ها هماهنگ است. این روکش ها در اصل فشرده شده هستند و در آن ها سرامیک به شکل و اندازه دندان در آمده است تا زیبایی طبیعی به نمای دندان و لبخند شما بدهند و مانند یک لایه ظریف و طبیعی دندان عمل میکنند.

4. روکش فلز سرامیک دندان

یکی از متداول ترین روکش های دندانی، روکش هایی هستند که ترکیبی از فلز و سرامیک هستند. آن ها از رایجترین روش های ترمیم دندان های آسیب دیده به شمار میروند. همانطور که از نام این محصول پیداست، آن ها تاج های فلزی هستند که با روکش سرامیکی پوشیده شده اند تا استحکام و زیبایی شناسی همزمان به دندان بدهند. این تاج ها مخصوصا برای ترمیم دندان در افرادی که دندان قروچه داشته و با تحلیل مینای دندان مواجهند استفاده میشوند.

5. روکش طلایی دندان

کلاسیک ترین نوع روکش دندان آلیاژ طلا است. طلا به عنوان یک فلز نجیب، در برابر عناصری مانند آب یا اکسیژن بسیار مقاوم است. این نکته مثبت طلا باعث می شود تا آنها به شکل تاج نیز در دندانپزشکی مورد استفاده قرار بگیرند. طلا از مقاومت کششی بالایی برخوردار است و می تواند زیبایی و استحکام به دندان شما ببخشد.

بیشتر بخوانید : درمان های ارتودنسی


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۲۸:۰۶ توسط:netware موضوع: نظرات (0)