عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

چه زمانی باید از ارتودنسی پیشرفته استفاده کرد؟

پاسخ دکتر درویش پور بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران به این سوال :

ارتودنسی دندان ها یکی از عمل های زیبایی است که کودکان در سنین 10 تا 18 سالگی برای درمان مشکلات زیبایی دهان و دندان انجام می دهند تا ظاهر مداوم دندان ها را به دور از وجود شکاف بین دندان ها که ناشی از مشکلی در رشد دندان ها و انحنای آنها است حفظ کنند.

چرا از بریس استفاده می کنیم؟

نیاز به درمان ارتودنسی از رشد غیر موازی دندان ها یا از بین رفتن یا آسیب دیدگی دندان ها جلوگیری میکند. همه اینها منجر به بسته شدن نادرست فک ها و نقص در یکی یا هر دو آنها می شود.

براکت ها و حلقه ها (ساخته شده از فلز ، چینی و غیره) به دندان ها متصل می شوند ، به طوری که یک قوس فلزی از آنها عبور می کند، که دندان ها را مطابق نقشه سیم نصب شده حرکت می دهد و آنها را در فک بالا و پایین مرتب می کند.

تغذیه

شما باید غذایی را که کودک در طول ارتودنسی می خورد انتخاب کنید، بنابراین برای جلوگیری از چسبیدن به دندان و فشار آوردن به آن، باید از خوردن غذاهای سفت یا چسبناک خودداری کنید.

بهداشت دندان

شما باید به کودک خود توصیه کنید از مسواکی که برای تمیز کردن بین دندانها و بریس ها طراحی شده است استفاده کند تا از پوسیدگی و ضعف دندان جلوگیری کند.

سن مناسب

سن مناسب برای ارتودنسی برای کودک شما از سن 10 تا 18 سالگی است و از ارتودنسی برای درمان برخی از شرایط پزشکی مانند ازدحام بیش از حد دندان و کج شدن دندان، از دست دادن زودرس دندان یا برخی از مشکلات ژنتیکی استفاده می شود و یا کودک برخی از عادت های غلط مانند گاز گرفتن لب یا مکیدن انگشتان را به کار می گیرد. زمانی است که استخوان های فک در حال رشد هستند تا رشد راحت دندان ها را آسان تر کنند.

درمان زودرس

برای جلوگیری از استفاده از بریس ، شما باید از روز اول وضعیت کودک خود را به پزشک متخصص ارتودنسی  پیگیری کنید تا از وضعیت دندان های کودک خود مطلع شوید.

انواع بریس

ارتودنسی را می توان به روش های مختلفی انجام داد، اما راحت ترین روش کودک با استفاده از صاف کننده بریس های لب و عبور سیم از بین آنها است که باعث ایجاد فشار بر روی دندان های کودک شده و باعث رشد مناسب آنها می شود.

درمان های ارتودنسی یکی از برجسته ترین روش های درمان مشکلات ناشی از کج شدن یا شلوغی دندان ها، یا حتی برآمدگی فک بالا یا باز گزش ، موقعیت نامناسب فک و اختلالات مفاصل فک است.

بیمار ارتودنسی باید از مصرف برخی غذاها خودداری کند. از غذاهای جامد و آجیل هایی که ممکن است تقویم را بشکنند یا آب نبات و شیرینی هایی که می چسبند و به سختی از بین می روند باید خودداری کرد.

بیشتر بدانید:

 ارتودنسی دندان نیش

ارتودنسی و سزارین


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۹:۲۶ توسط:netware موضوع: نظرات (0)