عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

چه عمل های لاغری با روش لاپاراسکوپی انجام داده می شوند؟

تعداد تکنیک ها و روش های جراحی لاغری که با کمک آن ها می تواند لاغر شد بسیار زیاد است و ما تنها به شناخته شده و  رایج ترین آن ها در ادامه اشاره خواهیم کرد.

گاستروپلاستی عمودی با نوار

این روش شامل ایجاد یک کیسه ی کوچک می شود که مجرای ورودی غذا را به معده ی پایینی محدود می کند. مجرای ورودی با یک قطعه نوار تقویت شده است که از اختلال و انحراف جلوگیری می کند.

حلقه ی معده (قابل تنظیم و غیر قابل تنظیم)

گذاشتن حلقه ی معده عبارتست از بستن یک کمربند نیم اینچی (تقریبا ۱.۳ سانتی متر) دور قسمت بالایی معده که با اینکار یک کیسه ی کوچک و یک مجرای ورودی ثابت به سمت معده ی پایینی ایجاد می شود. اگر از حلقه ی قابل تنظیم استفاده شود، داخل آن با محلول نمک استریل پر می شود. وقتی محلول اضافه می شود، مجاری ورودی کوچک تر شده و باعث می شود که غذا سخت تر از کیسه کوچک معده پایین برود.

بای پس معده به روش Roux-en-Y

در روش بای پس، معده را تقسیم می کنند و به وسیله ی آن یک کیسه ی کوچک از بافت معده درست می کنند. کیسه کوچک جدید به ابتدای روده ی کوچک شما وصل می شود و به صورت یک اندام Y شکل در می آید.

اسلیو معده

در روش اسلیو معده، قسمتی از معده توسط جراح لاغری  جدا شده و از بدن خارج می شود. در این صورت قسمت باقی مانده ی معده شبیه یک لوله خواهد شد. این معده ی کوچک جدید نمی تواند غذای زیادی را در خود نگه دارد علاوه بر این باعث می شود که هورمون مربوط به اشتها کمتر تولید شود و شما تمایل کمتری به غذا خوردن داشته باشید. جراحی اسلیو معده عملکرد جذب کالری و مواد مغذی را در روده تحت تاثیر قرار نمی دهد.

اسلیو معده همراه با سوئیچ عثنی عشر

این جراحی نیز همانند جراحی اسلیو معده با حذف قسمت بزرگی از معده همراه است. دریچه ای که غذا را به سمت روده ی کوچک هدایت می کند همراه با قسمت اول روده ی کوچک کنار گذاشته می شود.

سپس جراح قسمت میانی روده را می بندد و بخش انتهایی را مستقیما به ابتدای روده ی کوچک وصل می کند. این کار سوئیج عثنی عشر نامیده می شود.

قسمت جدا شده ی روده از بدن خارج نمی شود. در عوض آن را به انتهای روده وصل می کنند. اینکار باعث می شود که صفرا و شیره ی لوزالعمده در این قسمت از روده جریان پیدا کند. این کار جراحی انحراف صفرا و لوزالمعده نامیده می شود.

بیشتر بدانید : ساسی بای پس معده چیست ؟


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۵۲:۴۸ توسط:netware موضوع: نظرات (0)