عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

آیا استرس والدین بر نوزاد اثر می گذارد؟

سن : کودک یک ماهه تا کودک یک ساله

آیا استرس والدین بر نوزاد اثر می گذارد؟ آیا تا به حال این جمله را شنیده اید که زمانی که مادر شاد نیست, هیچ کس شاد نیست. این عبارت جالبی است اما واقعی هم هست. نوزادان آینه احساسات والدین خود هستند.

کودک می بیند و انجام می دهد

استرس: خوب , بد و زشت

اگر شما نگران هستید که باید در فضای خاصی با کودک خود ارتباط برقرار کنید تا احساسات منفی را منتقل نکنید, نگران نباشید:

همه استرس ها مضر نیستند. سازمان بهداشت جهانی استرس به سه دسته تقسیم می کند:

استرس مثبت: چیزهایی که باعث اضطراب سطح پایین می شود مثل ملاقات با افراد جدید یا پیش بینی تزریق آمپول در مطب دکتر.

استرس قابل تحمل: رویدادهای شدیدتر اما قابل مدیریت مثل مرگ عضو خانواده یا از دست دادن شغل.

استرس سمی: تجربه هایی شدیدی که برای مدت طولانی ادامه پیدا می کند مثل سوء استفاده یا غفلت.

این دسته آخر دسته ای است که باید نگران او بود, مواجهه طولانی مدت با استرس سمی مادران می تواند باعث شود که کودک تمام مدت احساس استرس می کند.

اینکه چطور شما با استرس کودکتان کنار می آیید به رشد عواطف نوزاد شما کمک می کند. استرس کم به ما انگیزه, اشتیاق یا هدف می دهد و اگر شما پاسخ سالمی به استرس داشته باشد, نوزاد شما ممکن است آینه شما باشد.

استرس داشتن بیش از حد می تواند بر چگونگی مراقبت شما از کودک شما اثر بگذارد که بر رفاه والدین اثر می گذارد. والدین پر استرس کمتر به سرنخ های نوزادان خود پاسخگو هستند و اینکه مراقبت مناسب برای نوزادان پر استرس ضروری است.

نکاتی برای کنترل استرس شما

مشکل را بیان کنید. منبع استرس منفی شما ممکن است آشکار باشد- کشمکش های مالی یا مشکلات در محل کار برای مثال یا ممکن است آشکار نباشد. سعی کنید که مشخص کنید چه چیزی باعث این می شود تا بتوانید به دنبال آن بگردید و سعی کنید که از محرک های استرس اجتناب کنید.

تمرکزتان را روی خود قرار دهید. برای مراقبت از نوزاد، شما باید ابتدا از خود مراقبت کنید. خوب تغذیه کنید تا حدی که می توانید بخوابید (زمانی که نوزاد چرت می زند, چرت بزنید!) , مقدار زیادی آب بنوشید و ورزش کنید.

کمک بخواهید. اگر شما واقعا دچار استرس شده اید, برای حمایت به سراغ کسی که به او اعتماد دارید. شما می توانید همینطور با متخصص آموزش دیده مثل روانشناس تماس برقرار کنید تا به شما کمک کند که استرس تان را به شیوه ای سالم مدیریت کنید.

بیشتر بدانید :

کودک هفت ماهه
کودک یازده ماهه


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۱:۴۰ توسط:netware موضوع: نظرات (0)